Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief

Intuit neemt e-mailmarketeer MailChimp over

14 september 2021 - 08:31ActueelFinanciële dienstverleningIntuit
Frederic Petitjean
Frederic Petitjean

Softwareproducent Intuit, bekend van zijn programma TurboTax, gaat MailChimp overnemen. Dit is een platform voor kleine en middelgrote ondernemingen waarmee snel marketingcampagnes via e-mail zijn op te zetten. Intuit betaalt twaalf miljard dollar voor MailChimp.

MailChimp werd in 2001 opgericht in Atlanta, Georgia, waar het nog altijd zijn hoofdkwartier heeft. Het bedient ongeveer dertien miljoen bedrijven wereldwijd met e-mailmarketingdiensten en heeft 800.000 betalende klanten. Er staan ongeveer 1.200 mensen bij het bedrijf op de loonlijst. 

Over welke strategische meerwaarde de aankoop van Mailchimp meebrengt, blijft Intuit onduidelijk, zeker gezien het bedrag dat ze betalen. Volgens een persbericht stelt de aankoop van Mailchimp Intuit in staat om ‘twee van zijn strategische Big Bets te versnellen: het centrum worden van groei voor kleine bedrijven. En de markt voor kleine bedrijven verstoren.’

‘Samen zullen Mailchimp en QuickBooks (online accounting-softwarepakket van Intuit, red.) kleine en middelgrote bedrijven helpen hun grootste obstakels voor groei, het verkrijgen en behouden van klanten, op te lossen’, zegt Sasan Goodarzi, ceo van Intuit.

Intuit komt ook met cijfers om die stelling te onderbouwen. Voor twee derde van de kleine bedrijven is het vinden van nieuwe klanten hun grootste obstakel en meer dan een kwart heeft moeite om bestaande klanten te behouden, zegt het bedrijf. Toch heeft bijna driekwart van de kleine bedrijven nog geen oplossing voor klantenrelatiebeheer geïmplementeerd. Vierentachtig procent van de kleine bedrijven gebruikt pen en papier of spreadsheets om hun voorraden over de kanalen heen op elkaar af te stemmen en de helft gaat binnen de eerste vijf jaar failliet, grotendeels als gevolg van cashflowproblemen. ‘Al deze uitdagingen vormen barrières voor het succes van kleine en middelgrote bedrijven. De overname van Mailchimp door Intuit zal deze barrières helpen wegnemen.’

Vorig jaar nam Intuit de fintech Credit Karma over, een Amerikaans bedrijf dat zijn klanten kredietscores laat opvragen en hen voordelige leningen en kredieten laat zoeken. Daar werd toen circa zeven miljard dollar voor op tafel gelegd. 

Meer over

FaillissementenOvername

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    XCESS introduceert MailChimp module voor AFAS Profit
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Xcess introduceert MailChimp voor Afas

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs