Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Website

Hosting-bedrijven moeten innoveren

12 april 2018 - 07:593 minuten leestijdOpinieCloud & Infrastructuur
Ralph Karseboom
Ralph Karseboom

De hostingmarkt is de afgelopen twintig jaar radicaal veranderd. Veel bedrijven gingen al failliet. Gewoon omdat ze lui werden. Ze hebben niet geïnnoveerd. Ze dachten dat ze nog steeds belachelijke prijzen konden vragen, waardoor ze zichzelf uit de markt prijzen. Ondertussen geven ze de 'grote spelers' de schuld voor het overstromen van de markt met lage prijzen en allerlei hosting services. Ze vergaten in de spiegel te kijken en zagen dat ze moesten innoveren, maar hadden liever ervoor gekozen om in de comfortzone te blijven, waardoor ze klanten bleven verliezen.

In de komende vijf tot tien jaar zullen veel hosting bedrijven verdwijnen. Ze kunnen gewoon niet, willen niet of weten niet hoe ze moeten innoveren. Ze verliezen klanten aan Amazon, Google of een andere ‘cloud’-providers. Of ze worden opgekocht door hosting/investeringsmaatschappijen met diepe zakken.

Consolidatie

De hosting-industrie heeft de afgelopen vijf jaar een enorme consolidatie doorgemaakt. Het ene na het andere bedrijf is uitgekocht. Ze hebben de fiches ‘verzilverd’ en zijn vertrokken. Je vraagt ​​je waarschijnlijk af als eigenaar van een hostingbedrijf: ‘Hoe zal ik overleven?’ Goede vraag: dat doet u niet als u uzelf die vraag nog moet stellen en nog geen antwoord hebt. De enige manier om te overleven is om te innoveren.

U ziet dat de grote spelers niet eenvoudigweg een aangepaste, hoogwaardige en persoonlijke ‘personal touch’ hosting service kunnen aanbieden. Er zal altijd behoefte zijn aan bedrijven die de volledige datacenter/hosting-diensten van bedrijven kunnen beheren. Ofwel omdat het bedrijf de kennis niet heeft om hun hosting diensten te beheren, of omdat ze niet de werknemers hebben om het te beheren. Dus ja, er is een niche binnen de komende vijf tot tien jaar. Het grote probleem is; hoe krijgt u een goed marktaandeel om ervoor te zorgen dat u het overleeft? Daarvoor moet u een geweldige service bieden. 

Luie-stoel

Kom uit de ‘luie’-stoel en sta zij aan zij met juw klanten en wacht niet tot ze een klacht indienen of hulp nodig hebben. Dit gaat u klanten kosten. Klanten betalen voor een premium service. Dit betekent dat u hun services volledig vanuit A-Z beheert. Ze willen niet worden lastig gevallen met server updates, patches, beveiliging, DDoS-aanvallen en alle andere problemen om een ​​netwerk engineer te zijn.

Hier zijn de veranderingen. Hier kunt u overleven. Het is nu aan u om de controle over uw bedrijf, over uw niche en over uw concurrentie terug te nemen. Het is geweldig om competitie te hebben, het houdt u scherp wanneer u te lang in de luie stoel zit.

Het is tijd om actie te ondernemen. Ga het dan nu ook doen.

 Ralph Karseboom, ceo van Hostslim

Meer over

ConsolidatieDDoSDienstenHostingOvernamePatches

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    smartphone
    ActueelSecurity & Awareness

    Telenet lanceert mobiel aanbod voor jongeren en hun opvoeders

    ActueelCloud & Infrastructuur

    It-groep NRB opent derde datacenter, eerste in Vlaanderen

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Pax8 schudt met cloud-marktplaats de distributiewereld op

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Orange bundelt b2b-krachten met security als troefkaart

    ActueelGovernance & Privacy

    Tienduizenden Belgische sites overtreden European Accessibility Act

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Cybercrimineel ligt op de loer in hoogseizoen, Proximus en Thales vernieuwen it bij Navo (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs