Uman.ai stimuleert interne kennisontwikkeling

Digitale Pitch Battles: Tech Startup of the Year 2020

Dit artikel delen:
carriere

Teams efficiënter informatie laten delen. Dat is het uitgangspunt bij Uman.ai. Op basis van kunstmatige intelligentie (ai) krijgen organisaties toegang tot de juiste informatie en inzicht in de aanwezige skills van medewerkers. Uman.ai is één van de finalisten voor de Computable Award Tech Startup of the Year. De winnaar van deze prijs maken we later deze maand bekend.

Door de uitbraak van het coronavirus konden de pitch battles eerder dit jaar niet plaatsvinden. Deze zijn nu digitaal uitgevoerd. Iedere finalist is gevraagd om de pitch per video of audio toe te sturen. Daarnaast hebben de juryleden Frederik Tibau (expert digitale innovatie bij Agoria), Kris Poté (vicepresident bij Capgemini) en Peter Witsenburg (eigenaar van de Cloudmakelaar) drie vragen opgesteld voor de startups. Uman.ai vaardigt zijn founder Charles Bouten af om zich door de digitale pitch battle heen te slaan.

Pitch Battles: Tech Startup of the Year | Uman.ai | Computable Awards 2020

Wat is jullie verdienmodel en waar zien jullie jezelf over vijf  jaar?

‘Vandaag biedt Uman.ai een saas-oplossing waarbij klanten maandelijks per gebruiker betalen. Deze betaalde versie biedt een private workspace met verschillende integraties (Slack, Teams, Sharepoint, Drive) en ondersteuning. We hebben een aantal klanten binnen de consultancysector.

Binnenkort brengen we een freemium-versie op de markt, om bepaalde ‘knowledge communities’ (denk aan meetups, hr communities en developer communities) aan te sluiten op het platform om zo onze bottom-up-groei te ondersteunen. Op langere termijn moet deze groep een extra omzetbron gaan genereren naast ons saas-model.

Binnen vijf jaar willen we een sterke internationale aanwezigheid hebben uitgebouwd, zowel met betaalde klanten als het freemium-model voor communities.’

Welk soort vragen naar partnerships krijgen jullie op dit ogenblik van buiten Europa?

‘Tot op vandaag ligt onze focus op Europa en dan met name België, Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Binnen deze markten hebben we contact met resellers op het vlak van hr-tech en digitale werkplekken. Met de aanwinst van onze nieuwe verkoopleider in Canada willen we nu ook gaan focussen op de VS en Canada.’

Hoe onderscheidt Umain.ai zich van concurrenten?

‘We komen niet met een zoveelste tool, maar bieden een oplossing die naadloos integreert in de huidige applicaties en workflow van onze gebruikers. Uman.ai werkt als een laagje intelligentie op huidige tools, die het mogelijk maakt kennis eenvoudiger te delen en te ontsluiten. Daarbovenop kunnen we ook direct meten welke nieuwe skills ontwikkeld worden, welke kennis gedeeld wordt en welke er nog ontbreekt.’

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2020-09-10T09:13:00.000Z Suzanne Martens
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.