‘E-commerce staat of valt met pakketpost’

Webwinkel

E-commerce verstoort oude zaken, maar vertrouwt erg op een oude zaak: post. Dit is de discussiestelling die Computable-lezers vandaag krijgen voorgelegd.

De kracht van disruption is voelbaar in vele industrieën. De retailbranche krijgt al jaren flinke klappen van e-commerce, met Nederlands ‘erfgoed’ V&D als recent groot voorbeeld. E-commerce verstoort oude, vertrouwde zaken en verhoudingen. Toch is e-commerce zelf weer afhankelijk van een relatief oude zaak: post. Specifiek: pakketpost en de bezorging daarvan.

Nu is postbezorging tegenwoordig ook een digitaal doordrenkte business. Ict doet daar dienst voor orderverwerking, inventaris, tracking & tracing, optimalisatie van bezorgroutes en nog heel veel meer. Toch gaat er wel eens wat mis en daar is e-commerce de dupe van. Of eigenlijk: de e-commerceklant, zoals laatst bij Sinterklaas al duidelijk werd. Online shoppers bestellen namelijk steeds later, weet Bol.com. Voor deze kerst valt er geen verandering te verwachten. E-commerce hangt erg aan post. Wat vind jij?
x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2016-12-22T08:21:00.000Z Jasper Bakker


Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.