Van 'deel'-taxi en -fiets nu: de deelscooter

Een bedrijf dat een soort van elektrische stepjes verhuurt, alleen dan nu met een elektromotor erin (de huidige generatie computernerds mag natuurlijk niet met enige inspanning de kantoortuin inkomen wandelen). Koppel een app en voor je het weet staat de hele stad vol met de laatste rage onder venture-capital-fondsen: geld geven aan scooter-startups. Hoe lost u het 'last mile'-probleem op?

Als woonachtige in een van de grote steden zul je misschien verschrikt denken: een hele stad vol met scooters? Dat valt gelukkig mee: het gaat écht om een soort stepjes die vermoedelijk door iedereen scooter genoemd worden, zodat het minder kinderachtig lijkt (hey, waar zijn de hoverboards?).

Sequoia Capital pompte in ieder geval 300 miljoen dollar in elektrischestepjesbedrijf Byrd. Daarmee is de 'scooter'-hypecycle geopend: het bedrijf Byrd krijgt nu een waardering van 2 miljard dollar mee.

De reden? Het laatste stukje, de bekende Last Mile die in Nederland al 100 jaar met een fiets afgelegd wordt, zorgt blijkbaar voor problemen in steden waar alleen een combinatie van de laatste ontwikkelingen in accucapaciteit samen met iets rollends nog ingang vinden (al heeft San Francisco zelfs al een verbod uitgevaardigd voor de 'scooters' op de stoep).

De grote vraag waar we hier natuurlijk omheen draaien op deze zonnige vrijdag: hoe legt u uw Last Mile af? Als bonus: hoe denkt u over de elektrische deelstep. Of nee, sorry, scooter?

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2018-06-29T10:03:00.000Z Krijn Soeteman
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.