TikTok toch een slaatje uit slaan?

Het gaat vandaag niet om Intels tick-tok-model maar om een app waar u wellicht nog nooit van gehoord heeft. Het 'ultra-korte-video-platform' voor het opvullen van nuttige ruimte in de cloud gaat bedrijven die sponsoren de optie bieden producten aan te bieden, in-app. Een niet te missen next-big-internet-hype?

Als u het TikTok-logo voor het eerst ziet, zult u merken dat de app zich al op heel wat plekken genesteld heeft. Misschien niet de sites waar u en ik komen, maar het dringt zich steeds meer op bij plekken waar misschien ook jongeren langskomen. Ja, daar zijn ze weer. Die eeuwige jongeren met hun vermeende aandachtsspanne van twee seconden. 

De van origine Chinese app maakt het nu mogelijk om direct vanuit de app producten te kopen met zogenaamde gesponsorde hashtags. De winkelpagina's waar je terechtkomt zijn uiteraard volledig mobile friendly. Maar zoals Engadget schrijft: 'het is een bold move voor een app die nog maar een jaar internationaal bestaat', maar dat zal adverteerders een zorg zijn. Die zien het nu als Instagram van 2013: nieuw, hip en nog gaaf. 

Een niet te missen platform?

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2019-08-21T07:29:00.000Z Krijn Soeteman
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.