Springbok investeert in Hasseltse ai-startup

Dit artikel delen:

Het digitale bureau Springbok neemt het Hasseltse Addrelevance over. Addrelevance, opgericht door ‘conversie-pionier’ Peter Coopmans, ontwikkelt via machine learning profielen van websurfers.

De kapitaalsinjectie in Addrelevance is meer dan een pure investering, benadrukken Kim Verhaegen en Vincent Van Lingen van Springbok. 'We gaan heel nauw met Peter samenwerken en zijn product in onze portfolio integreren', klinkt het. 'Met de technologie van Addrelevance kan via machine learning een soort psychologisch profiel van websurfers opgesteld worden. Op basis van hoelang iemand op een site spendeert, welke foto’s hij bekijkt of welke teksten hij leest, kunnen we zo profielen opstellen en de juiste banners en advertenties laten zien.' Springbok heeft nu een proof of concept opgesteld voor de uitgever Produpress, voor de website van De Autogids. Daarnaast lopen er ook gesprekken met ‘een automerk’.

Peter Coopmans en Springbok kennen mekaar al langer, want de twee werkten samen al op klanten als Engie en Telenet. Coopmans zal ook als consultant aan Springbok verbonden blijven. Hoeveel Springbok precies in Addrelevance investeert, wordt niet bekendgemaakt. Coopmans was de enige werknemer van Addrelevance, maar via subsidies waren er ook enkele onderzoekers van de KULeuven bij het bedrijf betrokken.

Springbok kondigde overigens eveneens aan dat het bedrijf na België en Nederland ook een vestiging opent in Frankrijk, door de overname van het Parijse Spring. Ook hier zullen ‘behavioural science’ en data focuspunten zijn.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2019-02-22T11:51:00.000Z Frederic Petitjean
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.