CloudM zet zinnen op Nederlandse en Belgische markt

CloudM, gespecialiseerd in migratie- en managementtools voor cloudomgevingen als Microsoft 365 en Google G Suite, gaat zich nadrukkelijker op de Nederlandse en Belgische markt manifesteren. Het bedrijf heeft daarvoor een partnershap met distributeur Distology afgesloten.

Het van oorsprong Britse Distology is sinds 2018 actief op de Nederlandse markt. Voor commercieel directeur Nick Miles van CloudM komt de keuze voor dit bedrijf niet uit de lucht vallen. Zelf is hij nog geen half jaar aan CloudM verbonden, maar hij kende de distributeur al uit een vorige baan. ‘Ik denk dat CloudM mooi en gebruiksvriendelijk integreert met de oplossingen die Distology al in haar portfolio heeft’, zegt hij. ‘We hebben niet alleen een samenwerking met Distology in Engeland, onze thuisbasis, maar we wilden nadrukkelijk ook inzetten op een betere positie in Nederland en België. Binnen die ambitie is dit een goede stap.’

CloudM is een tool voor organisaties die gebruikers en data willen migreren en beheren binnen G-Suite en Microsoft 365. Met CloudM kan het hele proces van onboarding tot offboarding en alles daartussen worden beheerd en geautomatiseerd. Ook workflows voor machtigingen, beleid en processen worden vanaf een plek ingesteld. ‘Het managen van data is belangrijk voor tal van gebieden binnen organisaties’, licht Miles toe. ‘Denk aan security, productiviteit, licentie-management, enzovoort. En dat niet alleen voor grote organisaties, CloudM is er vanaf één gebruiker tot pakweg een miljoen.’

Over de ambities van CloudM is de commercieel directeur duidelijk: ‘Voor de middellange en lange termijn willen we onze voetafdruk internationaal laten groeien. We hebben nu al klanten van over de hele wereld, we hebben meer dan vijftig miljoen migraties naar de cloud gedaan en onze oplossingen vinden hun weg naar 83 landen. Maar in de toekomst willen we ook fysiek aanwezig zijn in markten als de VS, Australië en het Europese vasteland.’

‘Voor Distology betekent CloudM een belangrijke uitbreiding van onze dienstverlening nu we onze partners de tool kunnen bieden voor optimale productiviteit in de cloud’, vult Hans Maatkamp, managing director van Distology Nederland, aan. ‘En er is een naadloze integratie met OKTA, waarmee we in de Benelux marktleider zijn.’ Okta is een beursgenoteerd identiteits- en toegangsbeheerbedrijf uit San Francisco. Het biedt cloudsoftware die bedrijven helpt bij het beheren en beveiligen van gebruikersauthenticatie. Ontwikkelaars kunnen de tools aanwenden om identiteitscontroles in te bouwen in toepassingen, webdiensten en apparaten.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2020-06-25T14:23:00.000Z Frederic Petitjean
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.