Dropbox breidt partnerships in mediasector verder uit

Cloudopslagspecialist Dropbox kondigt een reeks nieuwe samenwerkingen aan met andere internetbedrijven en content-partners. Er zijn overeenkomsten gemaakt met Canva, Final Draft, Frame.io, Getty Images, Shift.io, Marvel en Widen.

Met de nieuwe samenwerkingen haakt Dropbox beter in op de webplatformen die deze bedrijven ter beschikking stellen voor hun gebruikers. Zo kunnen bijvoorbeeld gebruikers van Canva (een bekende site om online flyers en posters te maken) rechtstreeks vanuit Dropbox content en afbeeldingen toevoegen aan Canva of bewerkte content cloud-to-cloud verspreiden, van Canva naar Dropbox.

Final Draft, een tool voor het schrijven van film- en tv-scenario’s, laat dan weer toe scripts rechtstreeks in Dropbox vanuit de iOS app (iPhone en iPad) van het programma te bewaren. Uitgeverij Marvel, bekend van zijn superheldenreeksen, gebruikt Dropbox onder meer om Marvel-prototypen in Dropbox Paper-documenten te integreren.

Meer dan 75 procent van de Dropbox Business-teams zijn al gekoppeld aan partnerapplicaties, zo laat Dropbox weten in een persbericht. Jaarlijks groeit het gebruik van externe, aan gebruikers gekoppelde apps in teams met meer dan 100 procent binnen de media- en entertainmentbranche. Het bedrijf heeft nu meer dan vijfhonderd miljoen geregistreerde gebruikers in 180 verschillende landen.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2018-06-22T10:25:00.000Z Frederic Petitjean
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.