Cumul.io haalt 3,5 miljoen euro op

Geld money

Het Leuvense softwarehuis Cumul.io heeft 3,5 miljoen euro opgehaald bij investeerders. Het bedrijf bouwt tools om dashboards te plaatsen binnen andere saas-applicaties.

Cumul.io is vijf jaar geleden opgericht en kent een exponentiële groei sinds de lancering van hun embedded analytics-product, twee jaar geleden. De afgelopen jaren verdubbelde het bedrijf telkens in omvang. Meer dan 190 saas-bedrijven in dertig landen gebruiken Cumul.io om de ontwikkeling van dashboards in hun applicaties te versnellen. Typische klanten verkorten daarmee hun time-to-market van meer dan zes maanden tot ruwweg een paar dagen. Ook voor 2020 denkt Cumul.io zijn groei aan te kunnen houden, ondanks de corona-pandemie.

Naast een hoofdkantoor in Leuven, heeft Cumul.io een kantoor in New York. Het bedrijf draait ongeveer een kwart van zijn omzet op de Amerikaanse markt. 

De nieuwe investeringsronde werd geleid door Axeleo Capital, LRM en SmartFin, die ook de vorige kapitaalsinjectie leidden. De financiering zal worden gebruikt om hun aanwezigheid op de markt wereldwijd verder uit te breiden met focus op Europa (VK, Frankrijk en Duitsland) en de VS. Bovendien zal de uitvoering van de roadmap versneld wordt. Die omvat nieuwe features, zoals een integreerbare dashboardeditor en een nieuwe query-engine, die grote datasets met hoge diepte en snelheid kan verwerken en analyseren.  

‘We nemen sterk leiderschap in Europa in, aangestuurd vanuit ons hoofdkantoor in Leuven en een nieuw kantoor in Genk’, zegt ceo Karel Callens van Cumul.io. ‘Ons kantoor in de VS zal een sleutelrol spelen om onze tractie op de Amerikaanse markt te versnellen.’

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2020-11-25T10:29:00.000Z Frederic Petitjean
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.