NRB en Cronos gaan samen Salesforce verkopen

Dit artikel delen:

Olivier Lallemand

De Belgische ict-dienstverleners NRB Groep en Cronos Groep hebben een joint venture opgericht voor de verkoop en ondersteuning van Salesforce-oplossingen. De nieuwe onderneming heet Together Services. Ze is voor de helft in handen van NRB. De andere helft is gelijk verdeeld tussen twee bedrijven van Cronos, te weten Oeco Group en Xplore Group.

Het portfolio van Together Services zal alle Salesforce-modules omvatten, zoals Sales, Service, Marketing, MuleSoft en Tableau. Er zullen ongeveer vijftien medewerkers van de NRB Groep en De Cronos Groep in dienst worden genomen. Verwacht wordt dat in het eerste jaar nog eens tien man personeel binnenkomen en dat in dat jaar een omzet van ongeveer twee miljoen euro zal worden gegenereerd. Together Services zal gevestigd zijn in het centrum van Luik. Olivier Lallemand wordt de ceo, naast zijn huidige job als ceo van Afelio, de specialist in softwareontwikkeling op maat binnen de NRB Groep.

‘Met de oprichting van Together Services onderbouwen we de samenwerking tussen de NRB Groep en De Cronos Groep’, zegt Lallemand. ‘Wij brengen de specifieke troeven van beide organisaties samen: de kennis en ervaring met Salesforce van de Cronos-medewerkers en de expertise van NRB. Niet alleen in specifieke sectoren zoals de publieke en sociale sector, de financiële sector, nutsbedrijven en de industrie, maar ook op gebieden zoals digitale transformatie, cloudbeheer en migraties, en uiteraard infrastructuurbeheer.'

Actieradius

Lallemand ziet daarnaast geografische troeven voor een samenwerking. ‘De actieradius van Cronos strekt zich voornamelijk uit over Vlaanderen, terwijl die van NRB zich vooral in het Franstalige deel van het land bevindt. Together Services zal, naast een implementatieteam, ook een verkoopteam inzetten. Dit laatste zal nauw samenwerken met de verkoopteams van de NRB Groep voor Wallonië, Brussel, het Groothertogdom Luxemburg en Frankrijk (Franstalige klanten) enerzijds en van De Cronos Groep voor Nederlandstalige klanten anderzijds.’

De NRB Groep beschikt al sinds 2020 over een Salesforce Competence Center, dat hoofdzakelijk twee grote klanten bedient: de verzekeraar Ethias en het waterdistributiebedrijf CILE. Dit centrum bestond uit medewerkers van Afelio en NRB die samenwerkten met de Cronos Groep als technologiepartner voor Salesforce. De Cronos Groep werkt sinds 2009 met Salesforce en telt meer dan driehonderd Salesforce-consultants.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2021-06-08T11:28:00.000Z Frederic Petitjean
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.