Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
videostreaming

Zeven winnaars op Digital Dominance Awards

30 januari 2017 - 09:11ActueelCloud & Infrastructuur
Frederic Petitjean
Frederic Petitjean

Op de eerste Digital Dominance Awards zijn zeven winnaars bekroond: BNP Paribas Fortis (banken), KBC (verzekeringen), Luminus (utilities), Lidl (food retail), Zalando (retail), Proximus (telco’s) en Jupiler (FMCG). Deze merken zijn in hun productcategorie het dominantst aanwezig zijn op digitale media.

De eerste Digital Dominance Awards werden georganiseerd door Dicitas Consulting, in samenwerking met Conversion Talent en Yonego. Er werden 55 merken doorgelicht, waarvan 21 genomineerd werden in zeven categorieën (Banking, Insurance, Telco, Utilities, Food Retail, Retail & Products).

The Digital Dominance Benchmark meet de ‘digitale dominantie’ van bedrijven door gebruik te maken van publiek beschikbare informatie van gekwalificeerde bronnen. De prijs werd eerder al in Nederland en Azië uitgereikt. Het onderzoek spitst zich specifiek toe op website-, online video-, mobiele app-, social media- en zoekmotor-performance. Binnen elk van die categorieën zijn er bepaalde parameters die in aanmerking worden genomen. Voor online video zijn dat bijvoorbeeld aantal abonnees, aantal views en aantal interacties als likes en shares.

Het blijkt dat geen enkele van de award winnaars op alle vijf de dimensies dominant is. Er zijn wel een paar industrieën waar twee merken de leiding nemen en de heerschappij onder elkaar verdelen. Bij bankieren zijn dat bijvoorbeeld BNP Paribas Fortis en Belfius. Bij telco’s Proximus en Telenet.

België heeft ook duidelijk nog een achterstand in te halen in de meeste categorieën ten opzichte van Nederland en Azië. In sommige industrieën haalt de Belgische leider zelfs amper het gemiddelde niveau van dezelfde industrie in Nederland.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Big Data
    AchtergrondData & AI

    ‘Big data maakt marketing overbodig’

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs