Helpper krijgt kapitaalsinjectie van één miljoen

Met een kapitaalinjectie van 1,1 miljoen euro gaat het thuishulpplatform Helpper zijn werkgebied uitbreiden en de technologie optimaliseren. Vandaag zijn zo'n 1.250 hulpbehoevenden en 3.200 helpers actief op het platform. Investeerders zijn SI² Fund en Carevolution.

Helpper werd in 2017 opgericht als digitale ontmoetingsplaats voor mensen die hulp nodig hebben bij dagelijkse taken - meestal ouderen, chronische zieken of mensen met een beperking - en mensen uit hun buurt die daarbij graag willen helpen. Het platform gaat op zoek naar een match tussen zogenoemde 'helppies' en 'helppers'. Op die manier moet een netwerk van structurele thuishulp ontstaan, waarbij de helppers een kleine vergoeding krijgen.

Het platform begon in Antwerpen, kort daarna kwamen Gent en randgemeenten erbij en sinds september 2018 kunnen ook de inwoners van de negentien Brusselse gemeenten zich aansluiten. Investeringsmaatschappijen SI² Fund en Carevolution willen met het nieuwe kapitaal de verdere groei van het thuishulpplatform ondersteunen.

Nieuwe steden

‘De komende twaalf maanden willen we in nieuwe Vlaamse steden openen’, zegt oprichter François Gerard. ‘Welke dat worden kan ik nog niet zeggen, maar het hangt af van de vraag, de bevolkingsdichtheid, de demografie en hoe sterk ons partnernetwerk er is.’ Concreet zegt Gerard om de drie maanden een nieuwe stad te willen toevoegen.

Het team van Helpper bestaat nu uit acht mensen, van wie drie nieuwe toepassingen ontwikkelen en testen om het platform te verbeteren. Behalve in een geografische uitbreiding wil Helpper zijn vers opgehaalde geld investeren in technologie. Zo wil de startup ervoor zorgen dat het koppelen van de juiste helpper aan de juiste helppie sneller gebeurt en dat de registratie van helppers op het platform versnelt.

De site gaat ook experimenteren met videoscreening. Potentiële helppers krijgen vragen op video te zien en kunnen hun antwoorden op video opnemen. Dit om het proces efficiënter te maken, maar het zet ook de deur open om een deel van de screening te automatiseren.

Er zijn ook verschillende projecten om de snelheid tussen inschrijving en match te vereenvoudigen en te versnellen. Die projecten gaan van het optimaliseren van onze matching algoritme, tot een vlottere manier om hulpvragen te verspreiden naar helppers in de buurt. Vandaag duurt het gemiddeld tien dagen voor een helppie de juiste helpper heeft gevonden. Dat moet drie dagen worden.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2019-07-29T15:53:00.000Z Frederic Petitjean
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.