Accenture hengelt contentstudio CreativeDrive binnen

Ict-concern Accenture versterkt zijn digitale-marketingtak met de overname van CreativeDrive. Deze contentstudio uit New York helpt klanten met marketinginformatie voor online-kanalen. Dat varieert van tekst en foto's tot filmpjes, computer graphics en augmented reality. Bij het bedrijf werken zo'n 750 man.

CreativeDrive is in 2015 opgericht. Accenture beschouwt de webcontentstudio als een belangrijke aanvulling op zijn digitale activiteiten nu klanten in de huidige coronacrisis online steeds meer zichtbaar willen worden. 

Creatief

Het ict-concern heeft de afgelopen jaren middels overnames fors geïnvesteerd in het binnenhalen van creatieve vaardigheden, zoals op het vlak van digitale marketing en reclame, interactieve platformen en iot- en productie-ontwerp.

Eerder dit jaar kocht Accenture nog Yessler, een marketingbureau uit Seattle, én het productontwerp- en innovatiebureau VanBerlo uit Eindhoven. Volgens de ict-grootmacht komen fysieke producten en digitale diensten meer bij elkaar en haalt het concern daarvoor expertise in huis.

Kooplustig

Daarnaast blijf Accenture, dat zijn hoofdkantoor tegenwoordig in Ierland heeft ondergebracht, oog hebben voor het versterken van zijn meer traditionele ict-activiteiten. Het nam dit jaar hiervoor al de volgende trits bedrijven over:

- het Braziliaanse Cloud Labs (Servicenow-partner)

- het Italiaanse PLM Systems (plm-software-integrator)

- de Franse dataspecialist Sentelis

- de Indiase big data- en ai-expert Byte Prophecy

- de Franse AWS-aanbieder Gekko

- het Amerikaanse Kate Kessler (organisatieadviseur)

- de Canadese ict-dienstverlener Callisto Integration

- het Symantec Cyber Security Services-onderdeel van Broadcom (Amerikaans)

- de Italiaanse Nike Group (financieel ict-advies)

- de Amerikaanse ict-beveiliger Revolutionary Security

- het Duitse ESR Labs (embedded software voor de autobranche)

- de Britse ict-beveiligingsadviseur Context Information Security

- de Workday-, Salesforce- en Mulesoft-praktijk van het Amerikaanse Sierra-Cedar

- het Britse Mudano (dataspecialist voor het financiële wezen)

- het Australische ict-adviesbureau AlphaBeta Advisors

- de Australische SAP-integrator Icon Integration

- de Duitse SAP-crm-expert Maihiro

- het Amerikaanse data-adviesbureau Clarity Insights

Verder investeerde het ict-concern via zijn vehikel Accenture Ventures in het Amerikaanse Synadia Communications, (cloud messaging technologie voor de open source NATS.io-omgeving) en het e-handelsplatform Ideoclick (Amerikaans).

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2020-08-19T13:30:00.000Z Rik Sanders
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.