Salesforce neemt rpa-specialist Servicetrace over

Salesforce

Salesforce heeft een definitieve overeenkomst gesloten voor de overname van het Duitse Servicetrace. Dat bedrijf maakt software voor robotic process automation (rpa). Op termijn zal het een onderdeel worden van Salesforce-dochter Mulesoft.

Met RPA kunnen bedrijven snel manuele en repetitieve taken te automatiseren in bijvoorbeeld it-servicedesks, financiën, human resources, klantenondersteuning en diens meer. Het wordt vaak gezien als een gemakkelijke opstap naar volledige automatisering. Servicetrace zal Mulesoft in staat stellen om een 'unified integration'-, api-management- en rpa-platform te leveren, dat het Salesforce Customer 360-platform verder zal verrijken’, zegt Mulesoft-baas Brent Hayward in een blogbericht. 

Servicetrace moet een aanvulling worden op de eigen ‘Einstein Automate’-oplossingen van Mulesoft en moet zo end-to-end automatisering van workflows in een organisatie mogelijk maken, aldus Hayward. Mulesoft werd door Salesforce in 2018 overgenomen. 

Servicetrace werd in 2006 opgericht en heeft zijn hoofdkantoor in Hessen. Hoeveel het bedrijf voor het bedrijf betaalt, werd niet bekendgemaakt. Tegen het derde kwartaal van het boekjaar (eind oktober) zou deal rond moeten zijn. 

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2021-08-04T16:39:00.000Z Frederic Petitjean
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.