Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief

Ook Adobe gooit zich op de metaverse

16 maart 2022 - 10:28ActueelCloud & InfrastructuurAdobe
Frederic Petitjean
Frederic Petitjean

Adobe heeft een ‘metaverse-ready playbook’ voor merken uitgebracht en een preview gegeven van zijn aankomende Substance 3D Modeler en augmented reality (ar)-winkelervaringen. Dat deed het op zijn jaarlijkse Adobe Summit. Adobe wil op die manier klanten helpen voorbereiden op de komst van de metaverse.

Op zijn bijeenkomst onthulde Adobe ook samenwerkingen met The Coca-Cola Company, Epic Games, Nascar en NVIDIA rond een reeks technologische ontwikkelingen om hen klaar te stomen voor de metaverse. Het gaat dan over tools voor 3d- en contentcreatie zoals Substance 3D en Adobe Aero (voor ar) waardoor merken hun content sneller en efficiënter kunnen fabriceren. 

Adobe mikt ook op, wat het noemt, ‘virtuele handelservaringen’. Het werkt met duizenden bedrijven samen om digitale winkeletalages en andere e-commerce-ervaringen mogelijk te maken. Dat moet klanten in staat stellen ‘immersieve ervaringen’ te creëren, waarbij gebruikers zowel virtuele als fysieke producten in de virtuele wereld kunnen kopen. Klanten zullen online een foto van een product nemen en automatisch de exacte grootte en pasvorm ervan in hun huis gerenderd kunnen zien. Zo smelt de virtuele en fysieke wereld samen.

Dat soort virtuele producten zal ook belangrijker worden, denkt Adobe. Ook via online-personages en avatars moeten klanten gepersonaliseerde ervaringen geleverd kunnen worden.

Eerste integraties

Dergelijke middelen zullen uiteindelijk in de Experience Cloud geïntegreerd worden, het cloudplatform van Adobe. De eerste integraties staan al gepland: Adobe Commerce, Adobe Experience Manager, Adobe Analytics, en Adobe Target zullen de overstap maken. Eerder kondigde Adobe al een nauwere integratie aan van 3d-content, -effecten en -mogelijkheden in zijn portfolio van Creative Cloud-applicaties.

Later dit jaar zal Adobe zijn 3d-mogelijkheden in Adobe’s Substance 3D Collection, die momenteel Substance 3D Stager, Painter, Sampler, Designer en 3D Asset Library omvat, uitbreiden met een volledig nieuwe Substance 3D Modeler-app. Daardoor wordt dit pakket een volledige end-to-end-oplossing voor 3d-visuals en -ervaringen. 

Deel

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Meer lezen

ActueelCloud & Infrastructuur

MWC 2022 in de ban van nft en metaverse

OpinieInnovatie & Transformatie

Metaverse biedt kansen maar is niet risicoloos

Metaverse
ActueelCloud & Infrastructuur

Zitten wij straks uur per dag in de metaverse?

AchtergrondInnovatie & Transformatie

Retail VS toont grote belangstelling voor metaverse

ActueelCloud & Infrastructuur

Overname van Figma door Adobe nog onzeker

Adobe
ActueelWerkplek & Beheer

Adobe staat integratie Firefly in bedrijfssysteem toe

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Populaire berichten

Meer artikelen

Footer

Direct naar

  • Kennisbank
  • Computable Awards
  • Colofon
  • Cybersec e-Magazine

Producten

  • Adverteren en meer…
  • Persberichten

Contact

  • Contact
  • Nieuwsbrief

Social

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Instagram
© 2025 Jaarbeurs
  • Disclaimer
  • Gebruikersvoorwaarden
  • Privacy statement
Computable.be is een product van Jaarbeurs