Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief

Vr/ar-headset van Apple wekt hoge verwachtingen

31 mei 2023 - 09:48ActueelCloud & InfrastructuurApple
Alfred Monterie

Drie op de vijf 'leiders' uit de software en marketing die bekend zijn met de berichten over Apple's aanstaande headset, denkt dat deze nieuwe mixed reality-headset een iPhone-moment wordt voor virtual/augmented reality (vr/ar) Dit blijkt uit een enquête van Storyblok, de Oostenrijkse ontwikkelaar van cms-software.

Hoewel al eerder een doorbraak van vr/ar werd voorspeld, lijkt het nu menens. Verwacht wordt dat Apple tijdens de komende grote ontwikkelaarsconferentie WWDC breed gaat uitpakken. De meeste belangstelling gaat uit naar de nieuwe mixed reality-headset. Uit het Storyblok-onderzoek komt naar voren dat bedrijven in de rij staan om een product te ondersteunen waarvan de details nog niet eens bekend zijn.

Vier op de vijf respondenten is zeer of enigszins geïnteresseerd in het maken van content voor de headset. Leiders in de software-industrie zijn veel enthousiaster over het maken van content voor de headset dan marketeers (79 versus 34 procent). De meerderheid zegt bereid te zijn tot tweeduizend dollar te betalen voor de headset, terwijl tien procent bereid is ‘alles te betalen wat het kost’. een krappe zestig procent denkt dat vr/ar het volgende grote digitale platform is. Slechts zeven procent zegt niet geïnteresseerd te zijn in Apple’s headset.

Dominik Angerer, medeoprichter en ceo van Storyblok, stelt dat Apple en de hele vr./ar-industrie veel te winnen hebben bij de aangekondigde headset tijdens de WWDC. ‘Uit de gegevens blijkt dat bedrijven geloven dat vr/ar de toekomst van content is, maar na zoveel valse starts in de afgelopen jaren zijn marketeers nu duidelijk sceptischer over het potentieel van de technologie. Het goede nieuws voor Apple is dat ontwikkelaars erg enthousiast zijn over het bouwen voor het platform, ook al weten ze er niets van.’ Volgens Angerer zal de mate van ondersteuning van ontwikkelaars het product uiteindelijk maken of breken. ‘Als zij ervaringen bouwen die mensen aantrekken en laten terugkomen, zullen marketeers hen natuurlijk met hetzelfde enthousiasme volgen.’

Meer over

CMSiPhone

Deel

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Meer lezen

ActueelCloud & Infrastructuur

Europese Rekenkamer kraakt EU-strategie voor chipsector

ActueelCarrière

Helft bedrijven kijkt voor it’ers naar het buitenland

ActueelCloud & Infrastructuur

Digital Realty biedt directe lijn met Microsoft Azure

Boete
ActueelCloud & Infrastructuur

EU legt Apple en Meta onder nieuwe Big Tech-wetgeving forse boetes op

Ontslag
ActueelCarrière

Intel wil een vijfde van personeel lozen

Daling
ActueelCloud & Infrastructuur

Langdurige onzekerheid kost Atos omzet

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Populaire berichten

Meer artikelen

Footer

Direct naar

  • Kennisbank
  • Computable Awards
  • Colofon
  • Cybersec e-Magazine

Producten

  • Adverteren en meer…
  • Persberichten

Contact

  • Contact
  • Nieuwsbrief

Social

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Instagram
© 2025 Jaarbeurs
  • Disclaimer
  • Gebruikersvoorwaarden
  • Privacy statement
Computable.be is een product van Jaarbeurs