Hello Customer tankt twee miljoen euro bij

Hello Customer-oprichters Cottenjé, De Vos en Pansaerts

Hello Customer-oprichters Cottenjé, De Vos en Pansaerts.

Hello Customer, een Gents online platform dat bedrijven helpt om klantfeedback te verzamelen en te analyseren met kunstmatige intelligentie, wil doorbreken in Europa. De jonge kmo heeft daarvoor ruim twee miljoen euro opgehaald. Onder meer de stichters van Showpad participeren voortaan in de scale-up.

Hello Customer werd in 2015 opgericht door Leslie Cottenjé, Bram De Vos en Joeri Pansaerts. Zij bouwden een SaaS-platform dat grote bedrijven in staat stelt om de beleving en verwachtingen van hun klanten in kaart te brengen, er automatisch inzichten uit te destilleren en de klantenervaring vervolgens te verbeteren.

Vandaag wordt Hello Customer voornamelijk gebruikt door bedrijven uit de financiële en retailsector in België, Nederland en het VK. In België behoren onder meer FNG Group, Lunch Garden en JBC tot de klanten. Het bedrijf groeide de voorbije drie jaar gestaag en telt nu vijftien medewerkers.

‘Onze ai-oplossing is na drie jaar onderzoek voor 95 procent accuraat en begrijpt alle Romaanse en Germaanse talen’, zegt ceo Leslie Cottenjé. ‘Nu onze technologie op punt staat, kunnen we uitbreiden naar heel Europa.’ Om dat mogelijk te maken werd een nieuwe kapitaalronde gehouden, met heel wat bekende namen. Naast Dovesco - het fonds van Domo-broers Anthony en Gregory De Clerck - investeerden ook Louis Jonckheere, Pieterjan Bouten en Peter Minne van Showpad, Seeder Fund, Steven Van Belleghem (die al bestuurder was) en een groep business angels.

De injectie van twee miljoen euro wordt naast internationale expansie ook gebruikt voor verdere productontwikkeling, om klanten nog sneller en beter te begrijpen. Cottenjé: ‘We zijn steeds vertrokken van een individuele bevraging van klantenfeedback, maar willen ons platform nog verder uitbouwen om op alle mogelijke momenten met klanten te communiceren: ook in de winkel, door customer service e-mails en op sociale media. Elk contactmoment met de klant kan dan nuttige inzichten opleveren.’

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2018-11-07T10:34:00.000Z Frederic Petitjean
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.