Belgische Deselect haalt 5,5 miljoen dollar op

Dit artikel delen:

Deselect heeft nog geen twee jaar na de oprichting 5,5 miljoen dollar durfkapitaal opgehaald bij het New Yorkse durffonds Adjacent. Het op Salesforce gebouwde platform dat de Belgische martech (marketing technologie)-startup ontwikkelde, helpt marketers om meer uit hun data te halen.

Naast Adjacent pompen ook de oprichters van Showpad, Pieterjan Bouten en Louis Jonckheere, geld in Deselect, evenals Federico Larsen en een aantal andere business-angels. Larsen is de oprichter van Copada, een Spaans saas-bedrijf dat net als Deselect op Salesforce gebouwd is en dat net een unicorn is geworden. 

Deselect helpt marketers om op een snelle en gebruiksvriendelijke manier databases in Salesforce Marketing Cloud te segmenteren. Ze kunnen zo circa een kwart sneller campagnes lanceren. Recent breidde het platform uit met andere producten, zoals een no-code-oplossing om externe databronnen te integreren en een gratis zoekmachine. In augustus kondigde Deselect een jaarlijkse terugkerende omzet van een miljoen euro aan, een mijlpaal die weinig startups gegeven is. In de klantenportefeuille zitten Volvo Cars Europe, HelloFresh en T-Mobile.

Austin, Texas

‘Met de kapitaalinjectie willen we onze internationale expansie versnellen’, zegt Anthony Lamot, oprichter en ceo van Deselect. ‘We openen nog dit jaar een kantoor in Austin, Texas. Dat moet begin volgend jaar op volle toeren draaien. Zowel in de VS als in Europa gaan we ook ons team uitbreiden met een viervoud. Een recente investeerdersupdate van Salesforce toont dat het marktpotentieel blijft groeien voor marketing-cloud-partners.’

Deselect werkt niet alleen aan zijn internationale expansie, het zet ook in op een multi-productstrategie, vertelt oprichter en cto Jonathan van Driessen. ‘Deselect Segment, waar het allemaal begonnen is voor ons, blijft ons paradepaardje. Maar we merkten dat klanten de segmentatiemogelijkheden wel volop gebruikten, maar nog lang niet al hun data in de Salesforce Marketing Cloud hadden staan. Zo zijn we op het idee gekomen van een no-code-integratietool, waarmee marketers snel en eenvoudig andere databronnen zoals cms, crm en e-commerce kunnen connecteren. Tegelijkertijd hebben we onze gratis zoekmachine verder uitgebreid.’

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2021-10-28T09:56:00.000Z Frederic Petitjean
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.