Post Luxembourg neemt duizenden Ivanti-licenties af

Werk

De Luxemburgse Post heeft drieduizend licenties van Ivanti User Workspace Manager afgenomen voor de ontwikkeling van nieuwe werkplekken, de zogenaamde ‘werkplek 2020’. De aankoop komt er naar aanleiding van de overschakeling van Windows 7 naar Windows 10.

Bij Luxembourg Post waren tot voor kort de Windows 7-werkstations voor iedere gebruiker gelijk, ongeacht rol, functie of locatie. Toen de organisatie onlangs besloot om naar Windows 10 te migreren, bood dit een goede gelegenheid om ook het werkplekbeheer te moderniseren.

‘We wilden de werkplekken meer op de behoeften van de gebruiker afstemmen’, vertelt Abraham Takom, hoofd zakelijke diensten op de it-afdeling van Post Luxembourg. ‘We hadden één standaard-werkstation voor al onze gebruikers en dat was niet voor iedere gebruiker de juiste oplossing. Sommige gebruikers hebben extra rechten of extra software nodig om hun functie goed te kunnen vervullen.’

Post Luxembourg schakelde it-consultant Elgon in om tot een oplossing te komen. ‘Hierbij speelden drie hoofdgebieden een rol’, zegt Takom. ‘Allereerst de gebruikerservaring. We wilden de mogelijkheid om profielen op maat te leveren, zodat iedere gebruiker zijn eigen profiel heeft, waar hij zich ook bevindt en op welk apparaat hij ook werkt. Punt twee was het beveiligingsaspect. We wilden dat er alleen gevalideerde applicaties op de werkstations draaiden en dat onze gebruikers alleen goedgekeurde handelingen konden uitvoeren, gerelateerd aan hun rol, locatie en het apparaat waar ze op werken. Het derde belangrijke punt: we wilden een vorm van performance management, vooral voor gedeelde resources. We wilden dat gebruikers alleen gebruiken wat ze nodig hebben, en niet meer, zodat de prestaties van het systeem te allen tijde gewaarborgd zijn.’

Uiteindelijk werd voor Ivanti User Workspace Manager gekozen. Takom: ‘Naast Ivanti User Workspace Manager bekeken wij ook Citrix Workspace Environment Management (WEM). Citrix WEM voldeed niet aan alle security-eisen die onze organisatie stelde. We werkten met een score card waarop we beide oplossingen vergeleken op het gebied van functionaliteit en prijs en daarmee werd duidelijk dat Ivanti de beste keuze was.’

De implementatie van Ivanti User Workspace Manager startte in juni dit jaar en inmiddels is Elgon halverwege met de uitrol. Takom verwacht dat de nieuwe werkstations in oktober in gebruik worden genomen. ‘Het gaat tot nu toe voorspoedig’, zegt hij. ‘Wanneer de ervaring zo goed blijkt te zijn als we verwachten en de eindgebruikers tevreden zijn, dan verwacht ik dat we het gebruik zeker nog verder uit gaan breiden: ons werknemersaantal blijft groeien.’

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2018-10-22T13:22:00.000Z Frederic Petitjean
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.