Vivium jaagt met awards ict in verzekeringssector aan

Dit artikel delen:
Beker

Verzekeraar Vivium heeft bedenkers van innovatieve tools, die verzekeringsmakelaars helpen in hun digitale transformatie, in de bloemetjes gezet. Hiervoor reikte het de Vivium Digital Awards uit in vier categorieën. Hiermee wil de verzekeraar een ontmoetingsplaats creëren en een platform bieden voor innovatieve digitale oplossingen die makelaars vooruithelpen.

In Docks Dome in Brussel werden voor het eerst de Vivium Digital Awards uitgereikt. De prijzen zijn uitgereikt voor digitale oplossingen die de kantoorefficiëntie en klantentevredenheid vergroten. Uit de meer dan zeventig projecten, waarvan 25 ingediend door makelaars, koos een externe jury vier winnaars: twee bestaande projecten en twee beloftevolle ideeën. Het gaat om DeeCide, Easyvest, MyFaro en WeGroup (zie kader). Alle winnaars ontvingen een geldprijs om de projecten verder te ontwikkelen.

’Digitale vernieuwing komt de klant in de eerste plaats ten goede’, vertelt Hilde Vernaillen, ceo van Vivium. ‘Nieuwe technologieën zoals chatbots, robotica en kunstmatige intelligentie kunnen we inzetten om onze processen te versnellen en klantvriendelijker te maken. Vivium wil die digitalisering in het netwerk van de Belgische makelaars stimuleren. Zij vervullen immers een belangrijke rol als aanspreekpunt en vertrouwenspersoon van onze verzekerden. Daarom willen we hen helpen de efficiëntie in hun kantoor te verhogen en hun klanten nog beter te verzekeren met persoonlijk advies. Vanuit die gedachte ontstonden de Vivium Digital Awards.’

Prijzen

Meest Beloftevolle Initiatief Klantentevredenheid: Easyvest

In 2015 startte Easyvest online met het verlenen van financieel advies. Op vraag van hun klanten kwamen ze in aanraking met de verzekeringswereld en ontwikkelden ze vanuit hun bestaande it-infrastructuur een online-tool om levensverzekeringen honderd procent online af te sluiten én op te volgen.

Beste Project Klantentevredenheid: MyFaro

MyFaro is een softwaretool ontwikkeld voor financiële tussenpersonen die naast een overzicht ook een inzicht willen krijgen én geven in de financiële situatie van hun klanten. Het softwarebedrijf werd in 2017 opgericht door Bart Vanhoutte en Wim Van Kerckhoven. Sinds begin dit jaar zet ook Luc Verhaert zijn ervaren schouders onder het project.

Meest Beloftevolle Initiatief Kantoorefficiëntie: We Group

WeGroup ontwikkelde Louise, een virtuele kantoormedewerker die 24/7 is in te zetten bij analyses, administratieve processen en een efficiënter schadebeheer. Vanuit meer dan negentig verschillende databronnen schetst de digitale toepassing in minder dan vijf minuten een beeld van de behoeften en het risico van de klant.

Beste Project Kantoorefficiëntie: OpenBroker

DeeCide ontwikkelde OpenBroker, een tool die het proces voor multi-tarifering eenvoudig en intuïtief maakt. De makelaar kan deze tool gebruiken om in sneltempo het geschiktste aanbod voor zijn klant te selecteren. Met één muisklik, kan hij de voorgestelde verzekeringen van de verschillende verzekeraars raadplegen.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2019-10-16T09:48:00.000Z Suzanne Martens
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.