Proximus kiest Franse interne kracht als topman

Dit artikel delen:
ceo Proximus

Proximus heeft de Fransman Guillaume Boutin verkozen tot zijn nieuwe ceo. Het bedrijf kiest zo voor een interne kracht, want Boutin is sinds twee jaar marketingdirecteur van de operator. Hij volgt Dominique Leroy en interim-ceo Sandrine Dufour op.

Guillaume Boutin, 45 jaar en afkomstig uit Tours, Frankrijk, krijgt een mandaat voor zes jaar. Hij heeft een Master in Corporate Finance (HEC Paris) en een Executive MBA (INSEAD).

Guillaume deed aan het begin van zijn carrière professionele ervaring op als strategieconsultant, is dan op de internettrein gesprongen met de oprichting van een startup en startte vervolgens bij SFR waar hij verschillende functies heeft bekleed, waaronder die van chief financial officer en chief marketing officer. In 2015 stapte hij over naar de Groep Canal+ als chief marketing officer.

In augustus 2017 vervoegde Guillaume Proximus om er chief consumer market officer te worden. ‘Hij heeft een nieuwe impuls gegeven aan de consumentenafdeling. Door het digitale centraal te stellen, heeft hij de commerciële prestaties van de merken Proximus en Scarlet verbeterd en lag hij aan de basis van tal van innovaties, waaronder de lancering van een nieuwe merkpositionering rond Think Possible, de creatie van het Pickx-platform en de positie van Proximus als een belangrijke speler op het vlak van gaming in België’, zo zegt Proximus.

Grote uitdagingen

Boutin krijgt de opdracht om de digitalisering van Proximus voort te zetten, het transformatieplan uit te voeren en het bedrijf voor te bereiden op ‘de grote uitdagingen waar het bedrijf en de hele telecommunicatiesector in de komende jaren voor staan’. Hij start in zijn nieuwe functie op 1 december 2019. Interim-ceo Sandrine Dufour wordt opnieuw cfo. 

Het transformatieplan waarvan sprake, krijgt alvast een woelige afwikkeling. Eerder deze week nog spraken de socialistische bond ACOD en het christendemocratische AVC zich er nog radicaal tegen uit. Aanvankelijk was er sprake dat er 1.900 jobs zouden verdwijnen, maar dat aantal zou nu naar 1.300 bijgesteld zijn. 

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2019-11-28T09:24:00.000Z Frederic Petitjean
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.