Hasthing werd vijf jaar geleden opgericht door Karl De Beul (ex-Unilever) en Bart Baeyens (ex-Henkel, Danone) en maakt software waarmee bedrijven via bestaande platformen kunnen communiceren met hun klanten. Typische kanalen zijn sms, Whatsapp en Messenger in het Westen en Line en WeChat in Azië. Op die manier zijn bijvoorbeeld mobiele kortingsbonnen, digitale loyalty-programma’s, e-tickets, competities en cash back-acties op te zetten. Hashting zorgt daarbij ook voor uitbetalingen aan zowel consumenten als winkels.
Het bedrijf is nu actief in vijftien landen en telt Nestlé, AB Inbev, Orange, Philips en Coca-Cola onder zijn klanten. Naast kantoren in België is Hasthing aanwezig in het VK, Kameroen, de VS en Chili. In de nabije toekomst worden kantoren geopend in Kenia en Azië. De filosofie is daarbij om ‘clustergericht’ te denken en niet zozeer ‘landgericht’. Zo wordt de Oost-Afrikaanse markt bewerkt vanuit Kenia en de West-Afrikaanse vanuit Kameroen. Er komen ook drie clusters voor Amerika en een Japanse hub die de Aziatische markt moet overzien.
Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn: