Agoria komt met infopunt rond corona

malware

Technologiebedrijven met vragen, bezorgdheden of suggesties rond het coronavirus, kunnen terecht bij de technologiefederatie Agoria. Experten van Agoria geven advies op sociaal, economisch en juridisch vlak. Nu steeds meer bedrijven de gevolgen voelen van het coronavirus, is de technologiefederatie de eerste organisatie die een infopunt start voor haar leden.

Het infopunt dient voor bedrijven die op zoek zijn naar specifieke antwoorden op vragen die nog niet op de website van Agoria aan bod zouden komen, of die ervaringen willen delen met andere bedrijven. Het is de bedoeling dat de Agoria-experts meteen bruikbare oplossingen bieden. Het infopunt is elke werkdag bereikbaar van 9 uur tot 17 uur via het gratis nummer 0800/85.219.

Agoria behandelt op zijn website alvast al heel wat vragen. Geïnteresseerde bedrijven moeten daar dus eerst even kijken of hun vraag al niet beantwoord is.

‘Let op, dit is geen klaaglijn of gewoon meldpunt’, zegt Marc Lambotte, ceo van Agoria. ‘Daar hebben onze bedrijven niets aan.’ Lambotte roept ook op om vertrouwen te hebben in de acties van de verschillende overheden en vraagt dat werknemers, werkgevers en de organisaties die hen vertegenwoordigen hun verantwoordelijkheid nemen en zowel de richtlijnen toepassen als hun gezond verstand gebruiken. ‘Ja, er is ongerustheid bij bedrijven, maar het is ook aan koepelorganisaties als de onze om de bedrijven bij te staan en zelf met oplossingen te komen. De toestand is ernstig, maar paniekvoetbal is nergens voor nodig. We komen hier samen door.’

Zware hinder

Uit een rondvraag van Agoria blijkt dat bedrijven in ons land best al zware hinder ondervinden van de uitbraak van het coronavirus. De enquête werd ingevuld door zestig leden van Agoria die samen 19.000 Belgische jobs vertegenwoordigen. De helft van de respondenten ziet de productie in China of in de rest van Azië spaak lopen, twee derde ervaart storingen in de toelevering van onderdelen van China aan België. De economische hinder zwelt waarschijnlijk nog aan. Ongeveer driekwart van de bedrijven houdt rekening met extra problemen, zowel in de productie in China en in de rest van Azië als in de aanvoer van China naar ons land. De verstoorde logistieke keten is het grootste probleem. Het vrachtverkeer gaat klassiek per schip of met de trein, maar de grens tussen China en Rusland is afgesloten, met geschrapte treinen tot gevolg. Ook schepen varen niet uit.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2020-03-02T10:39:00.000Z Frederic Petitjean
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.