Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Geld groei financieel

Verzekeringssector investeert stevig in it

18 maart 2020 - 09:48ActueelInnovatie & Transformatie
Frederic Petitjean
Frederic Petitjean

De verzekeringssector blijft een van de grootste investeerders in technologie voor procesoptimalisatie. Dat blijkt uit een onderzoek van IDC en Liferay. Het onderzoek ziet een samengestelde jaarlijkse groei in de wereldwijde it-uitgaven van 5,1 procent tot 2022 tot 125 miljard dollar.

Vooral technologieën rond de optimalisatie en verbetering van de customer experience (cx) liggen aan de basis van deze groei, zegt het rapport. De uitgaven voor cx-oplossingen stijgen met 7,9 procent per jaar bijna 28 miljard dollar in 2022. Bovendien zeggen zes op de tien verzekeraars dat ze meer ‘gepersonaliseerde communicatie’ willen aanbieden voor klanten. Maatschappijen moeten daarvoor inzichten uit data toevoegen aan hun bestaande interne en externe processen.

Als die klantervaringen willen verbeterd worden, moet er ook geld vloeien naar digital experience platforms (dxp’s)’. Die verbeteren de interactie met klanten, geven een optimale gebruikservaring en verbeteren de klantrelaties.

IDC en Liferay gaan ook dieper in op hoe de verzekeringssector de traditionele b2b- en b2c-segmenten vaarwel moet zeggen en evolueren naar een b2me-aanpak, die zich specifiek op de behoeften van individuele klanten richt. Ook hier moet de boodschap aangepast zijn aan de informatiebehoefte.

Dit alles betekent, zo voorspelt het rapport, dat er afscheid genomen moet worden van legacy-systemen en dat inefficiënte platformen en handmatige processen vervangen moeten worden door digitale platformen die de klant centraal stellen. Ook de medewerkers mogen niet worden vergeten, hun ervaringen zijn eveneens een belangrijke factor in een optimale cx.

Deel

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Meer lezen

AchtergrondGovernance & Privacy

Visterin Verdiept: GDPR doet cyberverzekering stijgen

Autopech ongeval schade
ActueelFinanciële dienstverlening

Belfius doet verzekeringsofferte via nummerplaat

ActueelCloud & Infrastructuur

Atos werkt aan digitaal tekenen verzekeringscontract

OpinieFinanciële dienstverlening

Insurtech: vriend of vijand?

Cyberverzekering
OpinieFinanciële dienstverlening

Digitaliseren en innoveren: 5 tips voor verzekeraars

OpinieGovernance & Privacy

Minimale securityeis is basis cybercrimeverzekering

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Populaire berichten

Meer artikelen

Footer

Direct naar

  • Kennisbank
  • Computable Awards
  • Colofon
  • Cybersec e-Magazine

Producten

  • Adverteren en meer…
  • Persberichten

Contact

  • Contact
  • Nieuwsbrief

Social

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Instagram
© 2025 Jaarbeurs
  • Disclaimer
  • Gebruikersvoorwaarden
  • Privacy statement
Computable.be is een product van Jaarbeurs