Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Succes

Belnet verbetert operatie met Servicenow

16 oktober 2019 - 10:03ActueelCloud & InfrastructuurBelnetFujitsuServiceNow
Suzanne Martens

Internetprovider Belnet heeft de it service management (itsm)-oplossing van Servicenow in gebruik genomen. Hiermee wil het zijn operationele prestaties verbeteren. Bijvoorbeeld door een efficiëntere dienstverlening en verbeterde klantenservice te bieden. De implementatie is door Fujitsu gerealiseerd.

Belnet wilde zijn opensource ticket request system (otrs)-software op basis van opensourcesoftware vervangen omdat die aan het einde van zijn levenscyclus was. Het koos Servicenow als het uitvoeringsplatform voor zijn itsm-cloudstrategie. Naast het inbouwen van itil-processen om it-diensten af te stemmen op de behoeften van het bedrijfsleven, consolideert de nieuwe Servicenow-omgeving van Belnet alle legacy-informatie die nodig is voor servicedesk-medewerkers en operationele teams om hun taken uit te voeren.

Belnet is via deze implementatie overgestapt naar de cloud. Hiermee heeft het naar eigen zeggen meer controle over de kosten en wint het aan flexibiliteit in vergelijking met het beheer van een eigen platform. Daar bovenop legt de Servicenow-oplossing de basis voor de toekomstige digitale transformatiestrategie van Belnet. De internetprovider overweegt daarvoor om naast de Itsm-oplossing ook het gehele platform van Servicenow in gebruik te nemen.

Belnet koos Fujitsu als partner voor deze modernisering, gebruikmakend van een raamovereenkomst die Fujitsu sloot met Smals, een Belgische vzw die welzijnsinstituten en overheidsdiensten ondersteunt en begeleidt op vlak van it-management.

Meer over

DienstenHelpdeskISPITILLegacy

Deel

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Meer lezen

werkplek
ActueelWerkplek & Beheer

Servicenow laat werknemers veilig naar werk terugkeren

kabels patch
AchtergrondCloud & Infrastructuur

Hoe het netwerk van Belnet verdween

ActueelCloud & Infrastructuur

BNIX ziet stevige pieken in Belgische internettrafiek

ActueelInnovatie & Transformatie

Servicenow neemt ai-specialist Passage AI over

Puzzel
ActueelInnovatie & Transformatie

Servicenow neemt Loom Systems over

servers datacenter
ActueelCloud & Infrastructuur

Veel Belnet-klanten kunnen niet op internet

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Populaire berichten

Meer artikelen

Footer

Direct naar

  • Kennisbank
  • Computable Awards
  • Colofon
  • Cybersec e-Magazine

Producten

  • Adverteren en meer…
  • Persberichten

Contact

  • Contact
  • Nieuwsbrief

Social

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Instagram
© 2025 Jaarbeurs
  • Disclaimer
  • Gebruikersvoorwaarden
  • Privacy statement
Computable.be is een product van Jaarbeurs