Pizza Hut verbetert online-ervaring met Insider

Dit artikel delen:
Pizza margherita kaas strooien

Pizza Hut België kiest Insider om klanten gepersonaliseerde en relevante onsite-ervaringen aan te bieden en de aantrekkelijkheid van de website op te krikken.

Het van oorsprong Turkse digitale marketingbedrijf Insider bouwt een platform waarmee bedrijven klantenervaringen kan individualiseren, hun gedrag kan voorspellen via ai en klantgegevens kan samenbrengen. Dat verloopt via verschillende kanalen als web, apps, mail, sociale media en sms. Onder meer Samsung, Toyota, Estée Lauder, Puma en Nissan maken er gebruik van. Aan dat lijstje mag nu ook Pizza Hut België toegevoegd worden. Insider werkte eerder al voor Pizza Hut in elf andere landen. 

Pizza Hut België zal via Insider bijvoorbeeld de inhoud van zijn websites optimaliseren via A/B-testen en experimenten. De eerste resultaten daarvan hebben al geleid tot een aanzienlijke stijging van de gemiddelde bestelwaarde, conversieratio’s en rendement van investering, zegt de pizzabakker. Door bijvoorbeeld het laatst gekochte product boven aan de pizzapagina's te plaatsen, realiseerde Pizza Hut België een conversieratio van 13,39 procent. Daarnaast heeft Pizza Hut België een pool verzameld van honderdduizend gebruikers die bereikt kunnen worden met push-notificaties. Daarmee realiseerden ze een conversieratio van 17,22 procent. 

E-commerce-manager Bart Van Dyck is tevreden: ‘Het bedrijf stelt ons in staat ideeën snel te testen, uit te voeren en alleen scenario's te implementeren waarvan bewezen is dat ze waarde toevoegen. Ook zijn we nu in staat om onze verkoop te verhogen van bepaalde producten die we in bepaalde periodes willen promoten.’

Pizza Hut heeft in ons land een kleine honderd verkooppunten, die veelal door franchisehouders worden uitgebaat. In totaal heeft het bedrijf zo’n 1.500 werknemers. 

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2021-12-02T11:11:00.000Z Frederic Petitjean
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.