Managed hosting door True

Tom Dehouck wordt directeur digital transformation Ricoh

 

Tom Dehouck Director Digital Transformation Ricoh

De raad van bestuur van Ricoh Belgium heeft er een nieuw lid bij: Tom Dehouck (43) is de nieuwe director digital transformation. Ricoh Belgium en Tom Dehouck kennen elkaar al iets meer dan zestien jaar, sinds het ogenblik dat hij er aan de slag ging als senior major account consultant.

Tom Dehouck werd geboren in 1974, in Antwerpen. Na een jaar economische wetenschappen aan de Universiteit van Antwerpen kiest hij uiteindelijk voor boekhouding. Als sales representative bij BTO Products start hij zijn loopbaan om vervolgens account manager te worden bij Avenir Telecom in 1999.

In januari 2001 voegt hij zich bij Ricoh als senior major account consultant. Vier jaar lang ontfermt hij zich over de grote accounts van het bedrijf. In die tijd wijdde Ricoh zich nog voornamelijk aan printers en multifunctionele apparaten. Een jaar later besluit hij Ricoh te verlaten om als sales consultant te gaan werken voor DigiPoint, een informaticabedrijf dat andere ondernemingen helpt hun ict-investeringen te optimaliseren. In december 2005 keert hij terug naar Ricoh Belgium waar hij manager managed document & outsourcing services wordt en later marketing manager. In die functie leidt hij een team van twaalf medewerkers. En sinds april 2017 is hij dus director digital transformation.

Dehouck vat meteen de ambitie op de klanten van Ricoh Belgium onverwijld het digitale tijdperk binnen te leiden. ‘De digitale transformatie ligt op ieders lippen en komt altijd en overal ter sprake’,  zegt hij. ‘Alle sectoren hebben ermee te maken. De manier waarop bedrijven samenwerken, intern en met hun ecosysteem, verandert grondig. Toch voelen bedrijven zich vaak machteloos tegenover deze omwenteling, omdat ze niet weten hoe ze het moeten aanpakken. Maar wat houdt die ‘digitale transformatie’ nu eigenlijk in? Eenvoudig gesteld bestaat de digitale transformatie van een bedrijf uit de digitalisering van zijn activiteiten, al zijn activiteiten. Al te vaak blijft de digitale transformatie namelijk beperkt tot de digitalisering van de commerciële, marketing- en communicatiekanalen. Dat is een hele uitdaging, die ik boordevol enthousiasme aanga.’

Dit artikel is afkomstig van Computable.be (https://www.computable.be/artikel/6214691). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


 

Jouw reactie


Je bent niet ingelogd. Je kunt als gast reageren, maar dan wordt je reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om je reactie direct geplaatst te krijgen, moet je eerst rechtsboven inloggen of je registreren

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
Je reactie ontbreekt

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×