Hr-techbedrijf MobieTrain incasseert 9 miljoen euro

Digitale euro

MobieTrain richt zich op leermodules voor profielen zonder bureau. Voor hun specialiteit, micro-leren, haalt het met behulp van partners negen miljoen euro op. Dat geld moet dienen voor hun mobiele toepassing en verdere Europese expansie.

MobieTrain heeft met Fortino Capital en BNP Paribas Fortis Private Equity twee nieuwe aandeelhouders. Samen met bestaande financiële partners Concentra, Force Over Mass Capital en de LRM investeren ze in de mobiele micro-learningtoepassing. Daarmee zal MobieTrain zijn expansie naar nieuwe groeimarkten versnellen, en zijn r&d uitbreiden om het zogenaamde leren in the flow of work verder te vernieuwen voor bedrijven in Europa.

De ambitie van MobieTrain is naar eigen zeggen om continu leren mogelijk te maken voor ’s werelds 2,7 miljard medewerkers zonder bureau. ‘Onze micro-learningtechnologie vergemakkelijkt het onboardingproces en de opleiding van frontliniemedewerkers, zoals winkelmedewerkers, bouwvakkers, zorg- en logistiek personeel’, zo klinkt het. ‘Dankzij MobieTrains korte, gamified modules op de smartphone zorgen klanten voor een snellere overdracht van informatie en een betere kennisretentie bij medewerkers.

Helft buitenland

Het voorbije jaar groeide MobieTrains fors. Volgens het bedrijf ging het om een groei ‘met drie cijfers’. Ruim de helft van zijn omzet haalt het intussen uit het buitenland. Meer dan honderd organisaties in dertig landen, waaronder merken als Azadea, Diesel, Emirates Post, Hästens, Odlo, Roompot, VF en Via Outlet, trainen hun frontliniemedewerkers intussen met MobieTrain.

Om dat groeiritme aan te houden, wil het de teams versterken in Genk, Madrid, Milaan en ook Amsterdam waar het bedrijf vorige maand een kantoor opende. ‘We zullen weldra uitbreiden naar Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, en vanuit Madrid starten we met remote sales in enkele andere markten zoals Scandinavië’, schetst ceo Guy Van Neck de ambities. ‘Die internationalisering moet ons toelaten om elk jaar opnieuw ten minste te verdubbelen en onze positie als Europees marktleider te versterken.’

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2022-10-27T11:44:00.000Z William Visterin


Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.