Proximus verkoopt locatiegegevens van klanten

Dit artikel delen:
Proximus

Proximus heeft een nieuwe inkomstenbron aangeboord: de locatiegegevens van klanten. Organisaties en bedrijven kunnen deze gegevens nu opvragen. Daarvoor dienen ze wel minimaal zevenhonderd euro te betalen. De dienst heet MyAnalytics.

De gegevens die worden verkocht gaan over de verplaatsingen van de mobiele telefoon. Proximus brengt nu al elk uur die locatie in kaart. Die informatie is interessant voor marketeers en organisatoren van grote evenementen.

De nieuwe dienst van Proximus heet MyAnalytics en richt zich vooral op kmo’s die die zelf geen marktonderzoek verrichten. De gegevens zijn niet tot één persoon herleidbaar. Elke gegevensbundel gaat over minstens dertig personen per keer.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2016-11-22T08:30:00.000Z Kevin Stickens
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.