Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
videogame videospel gaming e-sports

VUB komt met opleiding e-sports-management

25 mei 2020 - 14:14ActueelCarrièreVUB
Frederic Petitjean
Frederic Petitjean

De Vrije Universiteit Brussel (VUB) richt vanaf volgend academiejaar een ‘expert class’ in e-sports-management in. De lessenreeks wordt verzorgd door gastdocenten, keynote-sprekers en influencers uit de e-sports-industrie en uit landen die al jaren trendsetter zijn: Denemarken, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Ierland en Nederland.

E-sports of competitief videogamen is anno 2020 big business geworden. Net zoals bij sport komt er ook veel meer bij kijken dan het spel op zich. Naast de spelers zelf zijn er tal van sponsors, eventorganisatoren, technologie-, televisie- en andere (live)-streambedrijven die hun graantje wensen mee te pikken. De ‘expert class’ in e-sports-management aan de VUB focust zich in eerste instantie dan ook op de commercieel-economische invalshoek van deze sector. Het is de eerste universitaire opleiding in de Lage Landen die specifiek dit segment onder de loep neemt.

De cursussen starten aan de VUB vanaf 8 oktober en vinden elke donderdag plaats, veertien weken lang. De opleiding wordt gegeven binnen de faculteit Lichamelijke Opvoeding & Kinesitherapie, in de vakgroep bewegings- en sportwetenschappen. De expertklas is opgebouwd rond vijf belangrijke pijlers van e-sports. Dat zijn: de geschiedenis, de data (en bij uitbreiding ai), de verschillende events, de marketing en de impact op de samenleving.

Het postuniversitair getuigschrift Expert Class in e-sports-management wordt uitgereikt op basis van een paper die in mei 2021 wordt verdedigd voor een jury van vakexperts.

Deel

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Meer lezen

Esport e-sport league of legends
ActueelCloud & Infrastructuur

E-sport lucratief voor netwerkspecialisten

AchtergrondInnovatie & Transformatie

Games en blockchains, wie schudt wie op?

Vrouwen gaming computerspel winnen winnaar
AchtergrondInnovatie & Transformatie

Games-streaming: voorbode van meer?

AchtergrondInnovatie & Transformatie

Ubisoft gebruikt ai om bugs in games te ontdekken

AchtergrondInnovatie & Transformatie

Games op de werkvloer: wel of niet?

covid corona-app
ActueelInnovatie & Transformatie

Weave.ly laat leken Covid-apps bouwen

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Populaire berichten

Meer artikelen

Footer

Direct naar

  • Kennisbank
  • Computable Awards
  • Colofon
  • Cybersec e-Magazine

Producten

  • Adverteren en meer…
  • Persberichten

Contact

  • Contact
  • Nieuwsbrief

Social

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Instagram
© 2025 Jaarbeurs
  • Disclaimer
  • Gebruikersvoorwaarden
  • Privacy statement
Computable.be is een product van Jaarbeurs