Een uitgestrekt bed, excellente maaltijden en veel meer ruimte. Vliegen in eerste klasse heeft zo zijn voordelen, maar kost ook een bom geld. Om passagiers te overtuigen van de voordelen van een upgrade laat BA hen op de luchthaven van Heathrow al een virtuele vlucht maken via virtual reality.
‘We zijn altijd op zoek naar nieuwe en innovatie manieren om met onze passagiers in contact te komen’, zegt Tom Stevens, Head of Customer van BA op Heathrow. ‘VR is de nieuwste manier om van het snel veranderende technologische landschap gebruik te maken en de luchthavenervaring te verbeteren.’
De VR-brillen die BA inzet, worden geleverd door de startup Skylights. Zij maken deel uit van Hangar 51, een Brits acceleratorprogramma waarin IAG (BA’s moederbedrijf) participeert. Volgens BA zouden al verschillende passagiers na de VR-vlucht overstag zijn gegaan en een ticketje eerste klasse hebben gekocht, velen daarvan als ‘vroeg kerstcadeau’.
Uw reactie
LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren