Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief

Gaastra speelt met Dynamics CRM in op ontwikkelingen retailmarkt

20 november 2015 - 08:46AchtergrondSoftware InnovationHSO
externe partij
externe partij

Gaastra, producent van functionele fashionable kleding, heeft met de overstap naar Microsoft Dynamics CRM haar management- en salesprocessen geoptimaliseerd. HSO, leverancier van innovatieve CRM- en ERP-oplossingen, verzorgde de implementatie van Microsoft Dynamics CRM. Het Nederlandse kledingmerk wil hiermee sneller en (meer) proactief inspelen op de veranderende retail- en modebranche.

Met Microsoft Dynamics CRM beschikt Gaastra nu over de mogelijkheid om hun verkooporganisatie direct aan te sturen aan de hand van de actuele vraag uit de markt. Door de seizoensgebonden vraag real-time en op één centraal platform in kaart te brengen, kan het kledingmerk eenvoudiger new business managen en de focus per regio intensiveren. Zo kunnen de salesverantwoordelijken altijd en overal het systeem benaderen op hun tablets en hiermee direct schakelen met de beschikbare data, zoals maten, collecties en voorraden. Daarnaast is het bedrijf nu beter in staat risico’s te managen, kennis te borgen en is er beter inzicht in de budgetplanning. Door met Dynamics CRM te standaardiseren, heeft Gaastra de basis gelegd voor de verdere expansie van het merk wereldwijd.

Voor Gaastra is Microsoft Dynamics CRM niet zomaar een nieuwe IT-tool, vertelt Lourens van der Wiel, Business Analyst bij Gaastra: “De fashionindustrie verandert, tegenwoordig vindt 80 procent van de verkoop plaats in slechts twaalf weken van het jaar. Met Dynamics CRM kunnen we hier niet alleen flexibeler op inspelen, het is tevens een manier van management voor ons geworden, een leidraad voor de totale organisatie. Door alle informatie te centraliseren, heeft iedereen, van het topmanagement tot aan sales op de werkvloer, een helder inzicht in de business. Met dit inzicht zijn we in staat om proactief te werken in plaats van reactief.”

Dankzij de goede samenwerking tussen HSO en Gaastra en de keuze voor de ‘plug and play’ standaardoplossing van Microsoft Dynamics CRM, kon de implementatie in sneltreinvaart worden afgerond. “De consultants van HSO wisten als geen ander de vertaalslag te maken vanuit onze business naar de invulling van de techniek. Daarnaast hebben we dankzij de aanpak van HSO weinig IT-resources nodig gehad en bedroeg de doorlooptijd van het totale project slechts twee maanden”, aldus Van der Wiel.

Meer over

Microsoft Dynamics

Deel

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Meer lezen

Groei
ActueelSoftware Innovation

SAP verrast met forse stijging omzet en winst

AchtergrondCloud & Infrastructuur

SAP ziet blijvende trend naar digitale soevereiniteit

ActueelData & AI

Gartner: dynamische software verandert het zakendoen

ActueelData & AI

Oracle introduceert AI Agent Studio

ActueelFinanciële dienstverlening

Euronext koopt Admincontrol van Visma

ActueelCarrière

Topvrouw Nancy McKinstry vertrekt begin 2026 bij Wolters Kluwer

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Populaire berichten

Meer artikelen

Footer

Direct naar

  • Kennisbank
  • Computable Awards
  • Colofon
  • Cybersec e-Magazine

Producten

  • Adverteren en meer…
  • Persberichten

Contact

  • Contact
  • Nieuwsbrief

Social

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Instagram
© 2025 Jaarbeurs
  • Disclaimer
  • Gebruikersvoorwaarden
  • Privacy statement
Computable.be is een product van Jaarbeurs