Managed hosting door True
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Stuart helpt Limecraft met volledige uptime

cameralens

Limecraft werd in 2010 opgericht door Maarten Verwaest en levert oplossingen om het beeldmateriaal van bijvoorbeeld films en reportages en de distributie ervan te optimaliseren. Een gegarandeerde uptime van de systemen is voor hen dus cruciaal, zodat ze deze garantie ook aan hun eindklanten kunnen aanbieden. Daarom ging Limecraft op zoek naar een infrastructuurpartner die deze uitdaging wilde aangaan, en kwam zo bij Stuart terecht.

Limecraft had nood aan een ultraredundant, performant en veilig platform om 100 procent garantie te kunnen bieden aan zijn klanten. Geen downtime, snel, schaalbaar en volledig waterdicht. Service level agreements (sla's) zijn uiteraard belangrijk, maar de state of mind waarmee zowel Limecraft als Stuart werkt, gaf de doorslag. 'Wij claimen 100 procent uptime van onze systemen naar onze klanten', getuigt Maarten Verwaest, oprichter van Limecraft. 'Dat is vaak vloeken in de kerk. Men zegt wel eens: ‘Je bent gek, Maarten, dat is niet realistisch, niemand doet dat.’ Maar 100 procent beschikbaarheid is een state of mind, je moet daarmee opstaan en gaan slapen, en wij kunnen dat alleen maar door ons te laten omringen door partners die daar ook van doordrongen zijn en het aandurven om die uitdaging aan te gaan. In Stuart hebben we op dit vlak de ideale partij gevonden.'

Redundantie

'Maarten Verwaest wist erg goed wat hij nodig had op het vlak van hosting om ‘Flow’ op de best mogelijke manier te ondersteunen. Aangezien wij altijd starten met een 100 procent redundante basis voor al onze klanten, was het vooral een kwestie van hier de juiste componenten aan toe te voegen', zegt Pepijn Palmans, zaakvoerder bij Stuart. 'We bieden alle klanten deze redundantie door ons systeem met drie datacenters, waarvan één volledig dienst doet als back-up.'

Performantie

De 10 Gb-oplossing om de storage met het internet te verbinden en de eigen fiberring tussen de datacenters zijn daarbij cruciaal om de immens grote beeldbestanden met een hoge snelheid te versturen. Stuart gebruikt het gpfs (general parallel file system) van IBM, dat op zijn beurt perfect met deze grote videobestanden omgaat en ervoor zorgt dat meerdere personen tegelijkertijd aan dezelfde beelden kunnen werken.

Schaalbaarheid

Ook schaalbaarheid is voor Limecraft erg belangrijk om pieken in data te kunnen opvangen. Daarom werkt Stuart met loadbalancers die het mogelijk maken om op elk moment extra servers in te schakelen om datapieken op te vangen. Dit in combinatie met een volledig geautomatiseerde serverinstallatie via Chef, een open source-technologie die instaat voor het configureren en onderhouden van de eigen servers én de integratie ervan met cloudgebaseerde platformen. Hierdoor kan Limecraft binnen enkele minuten extra servers inschakelen.

Veiligheid

De oplossingen van Limecraft staan in het hart van het videoproductieproces. Ze behandelen de ruwe materialen, halffabricaten en afgewerkte producten van filmmakers die vaak over grote budgetten beschikken. Producers kunnen het zich niet permitteren om beelden te verliezen net voordat ze op antenne moeten. De financiële implicatie daarvan is niet te overzien. De veiligheid van de cloudoplossing is dan ook een vereiste. Het beeldmateriaal moet afgeschermd worden en oneigenlijke toegang van buitenaf moet onmogelijk gemaakt worden. Als ISO27001-gecertifieerde partner biedt Stuart hoge garanties op het vlak van veiligheid. De protocollen die intern gevolgd worden, zijn geijkte procedures waardoor inbreuken en dataverlies uitgesloten worden. Daarbij wordt er voor iedere klant een apart netwerk gebouwd met afzonderlijke firewalls en vpn-toegang.

State-of-mind

Palmans: 'Limecraft heeft een prachtig platform ontwikkeld met Flow, maar het is onze verantwoordelijkheid om die in de lucht te houden. Naast het beheer van de servers bieden wij ook 24/7-support op het gehele platform én we monitoren het netwerk voortdurend. Onze engineers bezoeken regelmatig onze klanten om de samenwerking te evalueren en bij te sturen. De uitdagingen van onze klant worden dan besproken en we kijken samen hoe we hen daarin kunnen bijstaan.'

Klanten van Stuart worden te allen tijde volledig op de hoogte gehouden van wat er binnen hun netwerk gebeurd. 'Wij bieden niet alleen dienstverlening', legt Palmans uit. 'Wij bouwen samen met onze klanten een samenwerking op, die berust op vertrouwen en volledige transparantie. Daarbij bieden wij zelfs een heel heldere exitstrategie aan, indien zij niet tevreden zouden zijn. We vinden het belangrijk dat ze zich bij ons goed voelen.'

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.