Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Mollies wekelijkse e-commercetip: #3 verkoop internationaal

13 september 2022TechwireFinanciële dienstverlening

Om e-commerce handelaars te helpen van deze koopjesdagen een echt succes te maken heeft Mollie, Europa’s snelst groeiende financial services provider een aantal tips uitgewerkt. Elke week delen ze 1 tip met jou die je zal helpen je platform nog verder te optimaliseren, je conversieratio te doen stijgen en bijkomende sales te genereren. De tip van deze week: verkoop internationaal.

Black Friday (25 november) en Cyber Monday (28 november) zijn, nadat ze uit de V.S. zijn komen overwaaien inmiddels ook in België vaste waarden waar je als webshop niet langer naast kunt. Uit cijfers blijkt dat kleinere retailers hun verkoop op Cyber Monday 2020 met 501% zagen stijgen in vergelijking met de gemiddelde dagelijkse verkoop in oktober. De wereldwijde verkoop op Black Friday bedroeg in 2020 ongeveer 188 miljard dollar.

Om e-commerce handelaars te helpen van deze koopjesdagen een echt succes te maken heeft Mollie, Europa’s snelst groeiende financial services provider een aantal tips uitgewerkt. Elke week delen ze 1 tip met jou die je zal helpen je platform nog verder te optimaliseren, je conversieratio te doen stijgen en bijkomende sales te genereren. De tip van deze week: verkoop internationaal.

België is een kleine markt dus als je groeiambities hebt, is internationaal verkopen een logische stap. Experts geven ook aan dat er met een verwachte jaarlijkse groei van 17% internationale direct-to- consumer verkoop tot 2026 echt nog opportuniteiten zijn om bijkomende markten aan te boren. Uiteraard kan je niet zomaar copy-pasten wat je in België doet in een andere markt. Elke markt is anders en een grondige voorafgaande analyse is dus nodig. Onderzoek het koopgedrag in de nieuwe markten die je wil aanspreken, ontwikkel een aangepaste marketingstrategie en zoek de juiste partners die je kunnen helpen bij de opslag en de verzending van je goederen. Vergeet ook zeker niet te bekijken welke betaalmethodes je moet aanbieden en hoe je die internationale betalingen zo vlot mogelijk kan laten verlopen.

Deel

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Meer lezen

Contract ondertekenen
ActueelFinanciële dienstverlening

Capgemini koopt Nederlandse dochter Delta Capita Group

ActueelFinanciële dienstverlening

Euronext koopt Admincontrol van Visma

ActueelCloud & Infrastructuur

Aantal malware-aanvallen op mobiele bankgegevens verdrievoudigd

Challenge uitdaging hulp
ActueelCloud & Infrastructuur

KBC verlengt it-deal met Cognizant

ActueelFinanciële dienstverlening

Onbetrouwbare overheidssites frustreren boekhouders

Fraudemelding
ActueelSecurity & Awareness

Google start wereldwijd meldpunt voor online-oplichting

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Populaire berichten

Meer artikelen

Footer

Direct naar

  • Kennisbank
  • Computable Awards
  • Colofon
  • Cybersec e-Magazine

Producten

  • Adverteren en meer…
  • Persberichten

Contact

  • Contact
  • Nieuwsbrief

Social

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Instagram
© 2025 Jaarbeurs
  • Disclaimer
  • Gebruikersvoorwaarden
  • Privacy statement
Computable.be is een product van Jaarbeurs