Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Vonage gaat samenwerking aan met financiële dienstverlener Mollie

Dit artikel delen:

Europese partnership zet de conversational commerce-oplossing Jumper.ai van Vonage kracht bij met de integratie van slimme betalingsoplossingen

Gent, 20 september 2022 Mollie, een van de snelst groeiende financiële dienstverleners van Europa, maakt vandaag bekend dat het door de wereldwijde leider in cloudcommunicatie Vonage is verkozen tot Europese strategische payment provider voor diens oplossing Jumper.ai.

Jumper.ai is de end-to-end conversational commerce-oplossing van Vonage. Bedrijven van elke omvang kunnen hiermee ‘messaging-first’ winkelervaringen voor hun klanten ontwikkelen. Dit is mogelijk voor alle populaire sociale netwerken, instant messaging-diensten en internetplatforms. Ondersteund door de betalingsoplossingen van Mollie zal Jumper.ai de klanteninteractie en omzet van bedrijven een boost geven.

Steeds meer consumenten geven de voorkeur aan online winkelen. De verwachting is dat de omvang van de markt voor social commerce tussen nu en 2025 zal verdriedubbelen. Conversational commerce is daarmee een groeimotor voor moderne ondernemingen geworden. Deze technologie is onmisbaar voor het bieden van onderscheidende, proactieve en real-time klantenervaringen.

“Jumper.ai, de conversational commerce-oplossing van Vonage, biedt bedrijven de mogelijkheid om zowel nu als in de toekomst in de behoeften van nieuwe en bestaande klanten te voorzien. Het platform biedt hen ingebouwde mogelijkheden voor het vereenvoudigen van de manier waarop zij klanten bedienen, met hen contact leggen en producten aanbieden. Dat is mogelijk vanaf elke locatie en via elk kanaal”, zegt Yash Kotak, senior director Product Management bij Vonage en de oprichter van Jumper.ai. “Het is Vonage een genoegen om samen te werken met Mollie. Dit biedt bedrijven in heel Europa de mogelijkheid om gesprekken met klanten te voeren via de kanalen van hun voorkeur. Hierdoor worden gesprekken omgezet in verkoopkansen en wordt klanten tegelijkertijd een optimale betaalervaring geboden.” 

Klantenservicemedewerkers kunnen tijdens gesprekken die door klanten zijn aangeknoopt eenvoudig overgaan tot de verkoop of upselling van producten en diensten. Zij kunnen tijdens chatsessies betalingen van klanten aannemen. Daarnaast kunnen ze opnieuw contact zoeken met potentiële shoppers die hun gevulde winkelwagen hebben achtergelaten. Ze kunnen hen op de hoogte stellen van bijgevulde voorraden, hen beschadigde artikelen terugbetalen of hen de mogelijkheid bieden om een voorschot te betalen voor een bestelling die zij tijdens een chatsessie plaatsen. Bedrijven kunnen op die manier inkomsten genereren uit korte contactmomenten met klanten en een band opbouwen op basis van een-op-eengesprekken terwijl het betalingsproces van begin tot eind vlekkeloos verloopt.

De integratie van Mollie met het platform van Vonage biedt bedrijven de mogelijkheid om klanten attent te maken op relevante producten via verschillende chatkanalen, zoals Facebook Messenger en WhatsApp. Samen zullen Vonage en Mollie hen helpen met het opvoeren van hun omzet en het integreren van chatgesprekken met de beste betalingsoplossingen in hun soort, zodat klanten een uiterst soepele winkelervaring wordt geboden. Betalingsverzoeken kunnen ook rechtstreeks met klanten worden gedeeld via chats om hen naar de betalingspagina door te leiden.

We vinden het geweldig om door Vonage te zijn uitverkozen tot strategische payment provider voor zijn oplossing Jumper.ai en onze aanwezigheid in de markt voor conversational commerce uit te breiden”, zegt Michaela Weber, vice president Partnerships bij Mollie. “Conversational commerce vertegenwoordigt een ongekend potentieel voor meer directe interactie met klanten en het opvoeren van de omzet. We kijken ernaar uit om er samen met Vonage retailers te helpen om zichzelf te onderscheiden en shoppers een optimale gebruikservaring te bieden.”

Over Vonage

Vonage, een wereldwijd leider in cloudcommunicatie, helpt bedrijven bij het versnellen van hun digitale transformatie. Zijn volledig programmeerbare Communications Platform stelt hen in staat om video, spraak, chats, instant messaging, AI en verificatiemogelijkheden te integreren met hun bestaande producten, workflows en systemen. De conversational commerce-applicatie van Vonage maakt het mogelijk om door AI-ondersteunde omnichannel-ervaringen te creëren die de omzet en klantentevredenheid bevorderen. De volledig programmeerbare unified communications, contactcenter- en conversational commerce-applicaties van Vonage zijn volledig op basis van dit platform ontwikkeld. Ze helpen bedrijven om te zorgen voor een transformatie van de manier waarop zij vanuit kantoor of thuisomgevingen werken en met klanten communiceren. Dit biedt hen de flexibiliteit die nodig is om betekenisvolle interacties te waarborgen.

Het hoofdkantoor van Vonage bevindt zich in New Jersey. Het bedrijf beschikt over vestigingen in Azië, Europa, Israël en de Verenigde Staten en is een volledige dochteronderneming van Ericsson. Volg Vonage op Twitter (www.twitter.com/vonage), Facebook (facebook.com/vonage) en YouTube (youtube.com/vonage).

Over Mollie

Mollie is een pionier in de betaalindustrie en een van Europa's snelst groeiende financiële dienstverleners. Het bedrijf, opgericht in 2004, faciliteert ondernemingen van elke omvang om op te schalen en te groeien door middel van snelle en flexibele financiering en een gebruiksvriendelijke betalings-API die meerdere betaalmethoden aanbiedt. Mollie's missie is om complexe financiële diensten te vereenvoudigen en zo 's werelds meest geliefde financiële dienstverlener te worden. Mollie heeft meer dan 130.000 klanten, een internationaal team met meer dan 750 medewerkers en kantoren in Amsterdam, Lissabon, Londen, München en Parijs. 

Mollie | Grow your way 

www.mollie.com

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2022-09-20T12:20:13.000Z Backstage Communication
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.