Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief

Contactcenter investeert in procesoptimalisatie

08 juni 2016 - 07:47ActueelCloud & Infrastructuur
Kevin Stickens
Kevin Stickens

Contactcenters geven procesoptimalisering in 2016 de hoogste prioriteit bij nieuwe investeringen. Dat is de belangrijkste conclusie uit onderzoek van Damovo en onderzoeksbureau Pierre Audoin Consultants (PAC), gehouden op Call Center World 2016.

In dit ditigale tijdperk verwachten klanten betere service, al zijn ze meestal niet bereid om hier extra voor te betalen. Om de diensten van contactcenters te helpen verbeteren, hebben organisaties intelligente oplossingen nodig. Maar voordat ze die daadwerkelijk kunnen implementeren, lopen de respondenten tegen een aantal uitdagingen aan. 51 procent van hen zegt dat flexibele aanpassing van middelen hiervan de belangrijkste is, gevolgd door de integratie van contactkanalen in een consistent multi-channelsysteem (49 procent) en kostenbesparing (39 procent).

Belangrijkste investeringsprioriteiten

Om welke organisatie dan ook te verbeteren, zijn investeringen nodig – dat geldt ook voor contactcenters. Meer dan de helft van de respondenten (56 procent) geeft aan dat procesoptimalisering de hoogste prioriteit heeft als het gaat om investeren. Dit is zeker geen nieuwe kwestie, maar het digitale tijdperk heeft eisen en configuratiemogelijkheden wel aanzienlijk veranderd. Was vroeger kostenefficiëntie nog de belangrijkste drijfveer voor procesoptimalisering, tegenwoordig zijn flexibliteit en het vermogen om snel op nieuwe trends en gebeurtenissen te reageren minstens zo belangrijk. Investeringen zijn daarom noodzakelijk voor het verbeteren van de conventionele routines die niet langer voldoen aan de hedendaagse criteria.

Multi-channelmogelijkheden worden door 40 procent ook gezien als een belangrijk gebied om te investeren. De klant beschouwt ondersteuning via een breed scala aan digitale kanalen tegenwoordig als vanzelfsprekend. Toch ziet de helft van de respondenten het integreren van de verschillende contactkanalen in een enkele multi-channeloplossing als een van de belangrijkste uitdagingen. Het succesvol implementeren van zulke innovatieve scenario’s verhoogt klantloyaliteit en maakt nieuwe soorten business mogelijk, maar dit kan alleen als de verschillende interactiekanalen naadloos geïntegreerd zijn met elkaar en de backend.

PAC en Damovo identificeerden vier hoofdgebieden om rekening mee te houden bij het optimaliseren van contactcenterprocessen:

  • Onderzoek de mogelijkheden van dynamische richtlijnen in het verkorten van verwerkingstijden en het verhogen van de effectiviteit van contactcenteroutput.
  • Stel je bestaande overloadstrategie voor het contactcenter in vraag, en bepaal de voor- en nadelen van het implementeren van intelligente diensten terwijl klanten in de wacht staan.
  • Ontdek nieuwe zakelijke mogelijkheden en businesscases door audiovisuele elementen als video en co-browsing te integreren.
  • Verander je contactcenter van een multi-kanaal- in een omni-kanaalplatform, zowel op organisationeel als technisch niveau.

Meer over

Telecom

Deel

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Meer lezen

Kwantum
ActueelCloud & Infrastructuur

Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

cybersecurity
ActueelCarrière

Kort: Betere soft skills nodig voor cybersecurity-medewerkers, ontslagronde Crowdstrike, Gates fakkelt Musk af en…

ActueelCloud & Infrastructuur

Europese Rekenkamer kraakt EU-strategie voor chipsector

ActueelCarrière

Helft bedrijven kijkt voor it’ers naar het buitenland

ActueelCloud & Infrastructuur

Digital Realty biedt directe lijn met Microsoft Azure

Boete
ActueelCloud & Infrastructuur

EU legt Apple en Meta onder nieuwe Big Tech-wetgeving forse boetes op

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Populaire berichten

Meer artikelen

Footer

Direct naar

  • Kennisbank
  • Computable Awards
  • Colofon
  • Cybersec e-Magazine

Producten

  • Adverteren en meer…
  • Persberichten

Contact

  • Contact
  • Nieuwsbrief

Social

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Instagram
© 2025 Jaarbeurs
  • Disclaimer
  • Gebruikersvoorwaarden
  • Privacy statement
Computable.be is een product van Jaarbeurs