Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Hoe jij jouw zakelijke website kan verbeteren

20 september 20223 minuten leestijdTechwireSoftware Innovation

Goed dat je de keuze hebt gemaakt om een website te maken voor jouw onderneming of start-up. De volgende stap is om zoveel mogelijk potentiële klanten op je website te krijgen.
Wij geven je enkele tips hoe jij de traffic op jouw zakelijke website kan verbeteren.

Organisch traffic genereren

Met je nieuwe website wil je natuurlijk dat potentiële klanten je site bezoeken. Sterker nog, je wil dat ze de site op een spontane wijze vinden. Dit noemen we ook wel online zichtbaarheid verhogen. Dit doe je door search engine optimization, oftewel zoekmachine optimalisatie. Dit is het optimaliseren van jouw website zowel on-page als off-page, zodat Google en andere zoekmachines je site hoger in de zoekresultaten zal plaatsen. Concreet wil dit zeggen dat je sneller gevonden zal worden op het internet. De technische SEO, backlinkprofiel en betrouwbare, relevante content zijn enkele zaken waar bijvoorbeeld het algoritme van Google rekening mee houdt als het een site waardeert. Zorg er dus voor dat je site technisch sterk in elkaar zit, je sterke en relevante inkomende links hebt en dat je content goed en betrouwbaar is. Je kan steeds de hulp inschakelen van een seo bureau om je hierbij te helpen. Met SEO zie je resultaten pas op lange termijn, in tegenstelling tot het werken met advertenties. In de volgende alinea leer je meer over hoe je betalend meer traffic kan genereren.

Advertising

SEA, of search engine advertising is een betalende manier om meer bezoekers naar je website te krijgen. Je kan via Google Ads advertenties plaatsen in verschillende vormen. Afhankelijk van je businessmodel zal je moeten bepalen wat voor advertenties het interessantste zijn voor jouw bedrijf. Zo heb je videoadvertenties, zoekadvertenties, shoppingadvertenties en displayadvertenties. Met SEA zal je dus sneller resultaten zien dan met SEO, maar het is wel betalend natuurlijk.

Positieve reviews

Een review achterlaten over een onderneming is nog nooit zo belangrijk geweest. Op het internet controleren mensen vaak eerst de reviews, alvorens ze een product aankopen. Mond-tot-mond reclame is dus nu online te doen. Het is dan ook van groot belang dat jouw bedrijf positieve reviews krijgt online. Bij slechte reviews kan je steeds vragen wat het probleem was of is, en kan je evalueren hoe je dit best aanpakt in de toekomst. Bij veel positieve reviews gaan Google en andere zoekmachines je website ook kwaliteitsvoller inschatten. Dit is dan weer positief voor je zoekmachine optimalisatie.

Laat jij wel eens een review achter?

Deel

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Meer lezen

Groei
ActueelSoftware Innovation

SAP verrast met forse stijging omzet en winst

AchtergrondCloud & Infrastructuur

SAP ziet blijvende trend naar digitale soevereiniteit

ActueelData & AI

Gartner: dynamische software verandert het zakendoen

ActueelData & AI

Oracle introduceert AI Agent Studio

ActueelFinanciële dienstverlening

Euronext koopt Admincontrol van Visma

ActueelCarrière

Topvrouw Nancy McKinstry vertrekt begin 2026 bij Wolters Kluwer

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Populaire berichten

Meer artikelen

Footer

Direct naar

  • Kennisbank
  • Computable Awards
  • Colofon
  • Cybersec e-Magazine

Producten

  • Adverteren en meer…
  • Persberichten

Contact

  • Contact
  • Nieuwsbrief

Social

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Instagram
© 2025 Jaarbeurs
  • Disclaimer
  • Gebruikersvoorwaarden
  • Privacy statement
Computable.be is een product van Jaarbeurs