Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.
©

Online marketing niet per definitie de beste keuze voor bedrijven 

18 juli 20243 minuten leestijdLequal B.V.

In de afgelopen jaren kozen organisaties steeds vaker voor de toepassing van online marketing, om op die manier een zo breed mogelijk publiek te bereiken. Vaak gedreven door de groeiende concurrentie op het internet; het aantal bedrijven dat uitsluitend online actief is nam fors toe. Toch blijkt dat online marketing lang niet altijd per definitie de beste keuze is om het bedrijfsresultaat te verbeteren. Aangeraden wordt om te kiezen voor een mix van traditionele- en online marketing. 

Denk bijvoorbeeld eens aan het nut van visitekaartjes maken, om deze tijdens een grote bedrijfsbeurs uit te delen aan andere ondernemers. Het helpt je netwerk uit te breiden, waaruit je op een later moment wil kunnen putten. In dit artikel lees je meer over de combinatie van online- en offline marketing. 

Offline marketing heeft een persoonlijk karakter 
De toepassing van offline marketing, zoals het uitdelen van visitekaartjes of bijvoorbeeld het huis-aan-huis verspreiden van flyers, heeft een persoonlijk karakter. Het weggeven van een visitekaartje gaat vaak gepaard met een kort gesprek. Om die reden is ook het uitdelen van goodies op zo’n beurs interessant. Zodra je een goodiebag aan een bezoeker geeft, kun je deze meer vertellen over de producten en diensten die je als ondernemer aanbiedt. Wat maakt jouw organisatie uniek? Op welke manier kun je van meerwaarde zijn voor de bezoekers op het evenement? Waar vindt men meer informatie over je dienstverlening en producten? Enzovoorts. 

Tip: keycords, notitieblokken en bijvoorbeeld pennen bedrukken goedkoop kan bij verschillende Nederlandse partijen. Zorg dat de gekozen kleuren en stijl passen bij je huisstijl. 

Toon je maatschappelijke betrokkenheid met traditionele marketing 
Dat persoonlijke karakter van offline marketing zit ook in de maatschappelijke betrokkenheid, die je hiermee aan kunt tonen. Kies bijvoorbeeld voor het sponsoren van een sportvereniging in de regio. In ruil voor de financiële steun die je zo’n organisatie biedt, plaatsen zij een grote banner met je logo of bedrijfsnaam langs de kant van het veld. Het bord maakt dat je bedrijf opvalt bij het lokale publiek, wat je naamsbekendheid ten goede komt. 

Ten tijde van de pandemie kozen consumenten heel bewust voor het afnemen van producten en diensten bij lokale ondernemers, om hen te steunen. Die trend heeft zich in de jaren erna doorgezet. Met het verbeteren van je lokale naamsbekendheid speel je hier als ondernemer slim op in. Het komt je bedrijfsresultaat daarmee ten goede. 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs