Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Readly kondigt hun grootste samenwerking tot nu toe aan met Mastercard waarbij een project wordt ondersteund om klimaatverandering tegen te gaan

1 februari 20243 minuten leestijdInnovatie & TransformatieDutch Global Media

Readly, Europa’s abonnementsdienst voor digitale tijdschriften en kranten, is in 33 landen een partnerschap aangegaan met Mastercard waarbij zij Mastercard kaarthouders 2 maanden gratis toegang geven tot haar portfolio digitale tijdschriften en kranten. De samenwerking heeft een uniek duurzaamheidsaspect: Readly doneert het equivalent van vijf bomen aan Mastercard’s Priceless Planet Coalition voor elke nieuwe abonnee van de samenwerking en draagt zo bij aan een groenere toekomst voor de planeet.

Het Europese partnerschap houdt in dat Readly Mastercard kaarthouders voor een eerste periode van 2 maanden gratis toegang geeft tot haar brede portfolio van titels, dat bestaat uit meer dan 7.600 digitale tijdschriften en kranten. Ook krijgen Mastercard kaarthouders de mogelijkheid om nog eens tien tot vijftien procent korting te krijgen op abonnementen bij Readly na deze gratis periode.

 

Als onderdeel van dit partnership zal Readly van de opbrengst van elke nieuwe abonnee die voorkomt uit deze samenwerking met Mastercard, vijf bomen planten via de Priceless Planet Coalition. De Priceless Planet Coalition herbebost gebieden met de grootste potentie om de meeste impact op het milieu te maken. Deze beweging verenigt de inspanningen van consumenten, bedrijven en bedrijfspartners om klimaatverandering tegen te gaan door 100 miljoen bomen te herstellen. Dit wordt gedaan in samenwerking met klimaatwetenschappers en boshersteldeskundigen, Conservation International en World Resources Institute om bosherstelwerkzaamheden en collectieve acties voor de planeet uit te breiden.

 

“We zijn erg blij met deze samenwerking met Mastercard, die zowel qua omvang als inhoud uniek is. Het is een van onze grootste samenwerkingen tot nu toe en het duurzaamheidsaspect, waarbij we geld doneren voor bosherstel, versterkt onze waarden en doelen om een milieubewuste, groenere toekomst te creëren. 

 

Digitaal lezen is een klimaatvriendelijke manier om tijdschriften en kranten te lezen en stelt consumenten in staat om toegang te krijgen tot een enorme hoeveelheid content op een zo duurzaam mogelijke manier. We weten dat een op de vijf van onze abonnees de app gebruikt wegens milieuredenen. Mastercard kaarthouders hebben nu de mogelijkheid om uren betrouwbare kwaliteitsjournalistiek te lezen wanneer ze maar willen, op de meest groene manier”, zegt Marie-Sophie von Bibra, Chief Marketing Officer bij Readly.

 

Readly biedt toegang tot meer dan 7.600 digitale tijdschriften en kranten met onder andere de volgende onderwerpen: zakelijk en financieel, technologie, eten, reizen, lifestyle en veel gespecialiseerde hobby titels.

 

Uit de laatste cijfers blijkt dat het digitale lezen op Readly in een jaar tijd heeft geresulteerd in een vermindering van de CO2-uitstoot met ongeveer 16.600 ton CO2e*.

 

Mastercard is een wereldwijd technologiebedrijf met als missie het verbinden en aandrijven van een inclusieve, digitale economie waar iedereen en overal van profiteert door transacties veilig, eenvoudig, slim en toegankelijk te maken.

 

Ga voor specifieke aanbiedingen per land naar ​​https://readly.com/mastercard.

Meer lezen

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Sam Altman (OpenAI): ‘Just do it: bedrijven moeten ai nu omarmen’

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Apple bepaald geen voorloper met ai

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert België

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Onkraakbaar: België en Luxemburg delen eerste grensoverschrijdende quantumverbinding

    Quantum
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Grote overname quantumcomputing: IonQ koopt Oxford Ionics

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Snowflake zet met koop Crunchy Data in op ai-compatibele databases

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs