Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.
© Reclameland.be

Rollup banners door technologische innovaties nog altijd relevant

26 april 20243 minuten leestijdInnovatie & Transformatietwenty four webvertising bv

Hoewel de vraag naar drukwerk in de markt lijkt af te nemen, zijn er klassieke promotiemiddelen die dankzij technologische innovaties nog altijd relevant zijn om in te zetten. Zo worden rollup banners nog altijd op grote schaal gebruikt door organisaties op beurzen, in openbare gebouwen of bij andere evenementen.

Welke ontwikkelingen bijgedragen hebben en nog steeds bijdragen aan de blijvende relevantie van deze banners, lees je hier. 

Nieuwe printtechnologieën voor rollup banners
De opkomst van de digitale printtechnologie heeft het in eerste instantie mogelijk gemaakt om een rollup banner te maken met scherpe afbeeldingen, levendige kleuren en complexere ontwerpen. Waar bij offset drukwerk sneller sprake is van een afwijking tussen het ontwerp en de daadwerkelijke banner, kan dit dankzij de digitale ontwikkelingen steeds beter overgenomen worden. 

Deze continue ontwikkeling van de digitale printtechnieken stelt ontwerpers in staat om creatiever te zijn. Complexe visuele elementen kunnen tegenwoordig zonder problemen geïntegreerd worden in de banners en het ontwerp komt eenmaal gedrukt écht tot leven. 

Een van de innovaties op het gebied van printtechnologie, is de komst van UV-printing. Hierbij wordt gebruikgemaakt van ultraviolet licht om inkt direct op het materiaal te drogen. Dit zorgt voor snellere productietijden, verbeterde kwaliteit en een brede keuze aan materialen die gebruikt kunnen worden voor het maken van rollup banners. 

Duurzaam promotiemiddel
Naast dat er tegenwoordig minder afwijkingen zijn na het drukken van de rollup banners, zorgt deze continue verbeteringsslag van kwaliteit ervoor dat de promotiemiddelen lang meegaan en meerdere keren ingezet kunnen worden. Het compacte formaat en de flexibele inzet van zo’n banner is dan ook ideaal om een heel beursseizoen te gebruiken, zodat ook overal een consistente uiting van de organisatie kenbaar gemaakt wordt.

Aansluitend op deze langere levensduur wordt er tegenwoordig steeds meer ingezet op duurzame en milieuvriendelijke materialen, waar voorheen vooral PVC werd gebruikt. De groeiende optie voor milieuvriendelijke inkten en gerecyclede materialen maken rollup banners ook een aantrekkelijke optie voor bedrijven die streven naar een meer duurzame onderneming. 

Geïntegreerde LED-verlichting
Naast de traditionele settings van rollup banners zijn er tegenwoordig ook exemplaren met geïntegreerde LED-verlichting beschikbaar. Deze verlichting is erg populair geworden doordat hiermee nog sterker de aandacht getrokken kan worden op locaties met weinig licht. De toevoeging van deze heldere, maar toch ook duurzame, verlichting maakt dat rollup banners een nog effectiever marketinginstrument worden op uiteenlopende locaties.

Een doorontwikkeling op deze geïntegreerde verlichting is de uitrusting met interactieve displays. Denk hierbij aan aanraakschermen of bewegingssensoren, waardoor gebruikers daadwerkelijk kunnen communiceren met de inhoud die op de banner staat. Ook deze ontwikkeling opent weer nieuwe mogelijkheden voor betrokkenheid en maakt dat complexere data nog eenvoudiger overgebracht kan worden via dit promotiemiddel. 

Blijvende relevantie van banners
Met behulp van al deze transformaties is de rollup banner getransformeerd van een statisch reclamemiddel tot een dynamisch, soms zelfs gepersonaliseerd, marketinginstrument dat nog altijd effectief is voor het bereiken van een doelgroep en het overbrengen van een bepaalde boodschap.

Vanuit deze continue ontwikkelingen kunnen we verwachten dat rollup banners ook in de toekomst relevant blijven. Zo verwacht ook drukkerij reclameland, die zich continu bezighoudt met de verduurzaming van de productieprocessen en het verhogen van de kwaliteit en leveringsvoorwaarden.

Daarbij zijn er met steeds meer mogelijkheden op het gebied van AI of VR, continue vraag naar verdere verduurzaming en groei van kwaliteit nog talloze ontwikkelingen die in de toekomst gekoppeld kunnen worden aan het drukken of presenteren van rollup banners. 

Meer lezen

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Sam Altman (OpenAI): ‘Just do it: bedrijven moeten ai nu omarmen’

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Apple bepaald geen voorloper met ai

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert België

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Onkraakbaar: België en Luxemburg delen eerste grensoverschrijdende quantumverbinding

    Quantum
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Grote overname quantumcomputing: IonQ koopt Oxford Ionics

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Snowflake zet met koop Crunchy Data in op ai-compatibele databases

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs