Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.
© Royal Swinkels

Royal Swinkels verbetert klantbeleving met SAP Commerce Cloud

26 november 20243 minuten leestijdCarrièreSAP

Consumenten zijn eraan gewend dat ze zelf bestellingen kunnen plaatsen en de levering op elk moment kunnen volgen. Zakelijke klanten verwachten niet anders. Om aan deze verwachting te voldoen, bouwde Royal Swinkels samen met SAP-partner Elision een vernieuwd digitaal platform, gebaseerd op SAP Commerce Cloud.

Het doel? Een B2B-omgeving die klanten 24/7 voorziet in een gebruiksvriendelijke en toegankelijke manier om hun bestellingen te plaatsen, de status van hun orders te volgen en toegang te krijgen tot belangrijke productinformatie.

Royal Swinkels, dat wereldwijd honderden biermerken aanbiedt, ziet dat zakelijke klanten wereldwijd de voordelen van automatisering en digitale selfservice verwachten. “In Nederland hebben we al een volwassen platform voor onze zakelijke klanten”, vertelt Paul van Brussel, Global Product Owner bij Royal Swinkels. “Maar we zien dat deze behoefte aan een gestroomlijnde digitale ervaring ook in onze andere markten groeit. Daarom hebben we een platform ontwikkeld dat niet alleen de klantverwachtingen overtreft, maar ook perfect aansluit op ons bestaande SAP S/4HANA-systeem. Onze uitdaging was om een platform te realiseren dat deze mogelijkheden biedt en tegelijkertijd naadloos aansluit op ons SAP S/4HANA-systeem.”

SAP CX Suite

Het bedrijf koos voor de volledige SAP CX Suite, bestaande uit SAP Commerce Cloud, SAP Customer Data Cloud, SAP Customer Data Platform en SAP Emarsys. SAP Commerce Cloud vormt de basis van de b2b-omgeving waar klanten bestellingen kunnen plaatsen en hun orderstatus kunnen inzien. Daardoor kunnen ze nu bijvoorbeeld aanzienlijk sneller bestellingen afronden en zijn ze minder afhankelijk van handmatige ondersteuning.

Binnenkort gaat het bedrijf ook de overige applicaties intensief gebruiken. SAP Customer Data Platform biedt een omgeving voor het creëren van een 360-graden klantbeeld en een uniforme omnichannel-benadering, terwijl SAP Customer Data Cloud voorziet in privacy- en consentcontroles. SAP Emarsys ondersteunt gerichte marketingcampagnes door klantdata te koppelen aan gedragsgegevens. Een voorbeeld hiervan is een campagne waarin klanten die recent een bepaald product hebben gekocht, gepersonaliseerde aanbiedingen ontvangen voor bijpassende producten. Swinkels wil hiermee een hogere klanttevredenheid en verbeterde verkoopresultaten realiseren.

Nauwe samenwerking met business

Het platform is inmiddels live voor Export. De implementatie verliep volgens een minimum viable product (MVP)-aanpak en een agilestrategie. Cruciaal daarbinnen waren de regelmatige demo’s. “We werkten volgens een scrummethode waarbij er altijd ruimte was voor input vanuit de organisatie. Zo organiseerden we regelmatig demo’s voor Swinkels’ customer support- en salesteams om waardevolle feedback te verzamelen”, zegt Thijs van Geel, functioneel lead bij Elision.

Efficiëntie, klanttevredenheid en schaalbare groei

Klanten kunnen met het platform 24/7 hun bestellingen plaatsen, en dankzij automatische containeroptimalisatie is het aantal handmatige aanpassingen die nodig zijn om de bestelling definitief te maken, drastisch verminderd. “Klanten waarderen de gebruiksvriendelijkheid en de verbeterde toegang tot informatie. Tegelijkertijd profiteren wij van gestroomlijnde processen en een vermindering van administratieve lasten”, zegt Carola Smits, Business Project Lead bij Royal Swinkels. 

Verdere uitrol

De komende maanden wordt het platform verder uitgerold naar andere businessunits. “Met deze oplossing zetten we Royal Swinkels neer als een toekomstbestendig en klantgericht bedrijf”, concludeert Smits. “Dit project is een belangrijke stap in onze bedrijfsstrategie om slimmer te werken met behulp van data en techniek.”

Deze case is winnaar van de SAP Best of Customer Success Award in de categorie ‘Cosmic Cloud Excellence’.

Meer lezen

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Kort: Najaarsdag GTIA Benelux in Eindhoven, opnieuw banen weg bij Microsoft (en meer)

    AchtergrondWerkplek & Beheer

    HP en de rode lijn van Fantasia naar The Future of Work

    ActueelSecurity & Awareness

    Vaarwel C++ en C: VS zetten in op memory safe-programmeertalen

    security
    ActueelSecurity & Awareness

    De zware uitdaging van cloudbeveiliging

    Onderhandelingen gesprekken deal overname
    ActueelCarrière

    Brusselse EDR overgenomen door Ierse Org Group

    AchtergrondCarrière

    Ai-specialisten zijn de nieuwste voetbalvedetten

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs