Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Sip trunking steeds populairder

24 augustus 2022TechwireWerkplek & Beheer

Het gebruik van SIP Trunk neemt de laatste jaren een enorme vlucht. En dat is niet zomaar. In plaats van dat je belt via de traditionele telefoonlijn zoals dat bij ISDN gaat, doe je dit met SIP Trunk via een internetverbinding.

Hoe werkt het?

Het is een vorm van bellen zonder de vaste telefoonlijn te gebruiken, omdat het contact via een internetverbinding verloopt. Zo creëer je eenvoudig een structuur waarmee je bijvoorbeeld een meeting organiseert voor leden van verschillende werkteams. Met deze werking zorg er dus dat de digitale technologie het contact tussen diverse afdelingen versoepelt door een druk op een knop.

Krachtig middel in uiteenlopende situaties

Stel, je bent eindverantwoordelijk voor een proces binnen een bedrijf waarbij de verkopers op pad zijn, de makers achter hun bureau zitten en assistenten overleggen met de afnemers. Dan is het waardevol om deze medewerkers in een paar seconden te kunnen bereiken. En dat kan met sip trunking. Dat komt doordat het stelsel op een manier is ingericht dat elk apparaat zich aanmeldt. En als je een gezamenlijk gesprek inpland, rinkelt bij alle teamleden het belletje waardoor ze weten: de gelegenheid om met elkaar te praten. Hierdoor ontstaan er binnen een paar seconden de effectiefste momenten waarmee de organisatie verder groeit naar een hoger niveau.

De voordelen

Om de voordelen uit te leggen, maken we een vergelijking tussen losse netwerken en een gehele samenstelling. Wie een online-bijeenkomst organiseert tussen medewerkers waarvan de collega’s onderling een smartphone, tablet, computer of een laptop hebben, zal lang bezig zijn om een meeting in te luiden. Dit komt doordat niemand een account heeft met dezelfde chatdienst, zoals Skype. Daardoor moet er eerst naar een oplossing worden gezocht en dat gaat van kostbare tijd af om belangrijke punten te bespreken.

Deel

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Meer lezen

ActueelCloud & Infrastructuur

Van security tot cloud: deze outsourcers scoren het best

ActueelCarrière

Google-oprichter wil personeel elke werkdag op kantoor zien

ActueelOnderwijs

Ict in onderwijs: 1 coördinator beheert 2.000 laptops

ActueelCarrière

Workday en TechWolf bundelen krachten voor ai-gestuurd competentiebeheer

IBM
ActueelCloud & Infrastructuur

SAP en IBM lokken tienduizend on-prem-gebruikers naar de cloud

ActueelCarrière

Fred Voccola vertrekt als topman bij Kaseya

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Populaire berichten

Meer artikelen

Footer

Direct naar

  • Kennisbank
  • Computable Awards
  • Colofon
  • Cybersec e-Magazine

Producten

  • Adverteren en meer…
  • Persberichten

Contact

  • Contact
  • Nieuwsbrief

Social

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Instagram
© 2025 Jaarbeurs
  • Disclaimer
  • Gebruikersvoorwaarden
  • Privacy statement
Computable.be is een product van Jaarbeurs