Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief

Organisatie transformeert Agile om kosten

Digitale transformatie
25 juli 2016 - 08:07ActueelGovernance & PrivacyXebia
Sander Hulsman
Founder | Content Director

Kostenbesparingen blijken voor organisaties de belangrijkste reden om een Agile transformatie uit te voeren. Verder zijn het vergroten van het marktaandeel (door time-to-market versnelling) en de aandacht voor nieuwe productinnovaties belangrijke aanleidingen om dergelijke trajecten te starten. Dit blijkt uit onderzoek van Xebia onder ruim driehonderd organisaties.

Gevraagd naar een rangorde van belangrijke criteria voor een Agile transformatie van de organisatie komt bij 27 procent ‘cost control’ op de eerste plaats. Bij 26 en 20 procent is de belangrijkste reden voor het starten met een Agile transformatie respectievelijk ‘time-to-market’ en ‘innovatie’. Het is volgens Xebia opmerkelijk dat ‘ongewenst verloop van personeel’ in veel mindere mate de belangrijkste reden is om met een Agile transformatie te starten. Dit zal volgens Xebia de komende jaren gaan veranderen, de ‘war for talent’ is volgens het bedrijf al losgebarsten.

Een Agile transformatie brengt de zogenoemde ‘Agile Survival Driehoek’ met zich, welke de balans in focus tussen innovatie, kosten en marktaandeel blijvend herstelt. Er ontstaat dan een gezonde focus op klantgerichte productinnovaties. Hierdoor kan de concurrentiestrijd worden aangegaan met wendbare nieuwkomers in de markt.

Meer over

Agile

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    ActueelSecurity & Awareness

    Cruijffiaanse blik op cybersecurity: je ziet het pas als je het doorhebt

    ActueelSecurity & Awareness

    Phishingtrend: oplichters zetten correcte boekingsgegevens in

    ActueelData & AI

    Kort: Fujitsu schiet Japanse kunstschaatsers te hulp, Duits Craftview koopt Plenion (en meer)

    ActueelGovernance & Privacy

    Europese Commissie krijgt praktijkcode voor algemene ai

    ActueelSecurity & Awareness

    Hoe Olivia en wachtwoord ‘123456’ McDonald’s in verlegenheid brachten

    Kennis cybersecurity bij organisaties laag
    EventsSecurity & Awareness

    Waarom Amerikaanse techreuzen geen soevereiniteit kunnen garanderen

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs