Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Papieren reclamefolder verslaat digitale exemplaar

Belg leest liefst papieren reclamefolder

09 mei 2017 - 08:16ActueelInnovatie & Transformatie
Frederic Petitjean
Frederic Petitjean

Hoewel digitale reclamefolders aan een opmars bezig zijn, lezen de meeste Belgen hun reclamefolders nog liefst op papier. Dat blijkt uit een enquête in opdracht van BD myShopi, een distributeur van reclamedrukwerk.

Gemiddeld spenderen Belgen zowat twintig minuten aan folders, blijkt uit de enquête die werd afgenomen bij ruim duizend Belgen. Digitale reclamefolders, die we lezen via desktop, tablet of smartphone, zijn zeker aan een opmars bezig, maar toch blijft de voorkeur uitgaan naar papier: 36 procent van de bevraagden leest enkel papieren folders. Ongeveer de helft leest zowel papier als digitaal, waarbij de overgrote meerderheid wel een voorkeur heeft voor papier. Slechts vijf procent geeft aan enkel digitaal te lezen.

Van alle folders is de supermarktfolder het populairst: 85 procent van de folderlezers leest deze graag, bij vrouwelijke lezers is dit zelfs 91 procent. Vrouwen lezen ook graag folders van modemerken, en decoratie- en meubelzaken. Mannen geven de voorkeur aan computer- en elektronicafolders.

‘De reclamefolder is sterk verankerd in de winkelroutine van de Belg’, zegt Tim De Witte van BD myShopi. ‘Na het ontbijt op zaterdagvoormiddag verruilt hij de weekendkrant voor de supermarktfolder, om het wekelijkse supermarktbezoek voor te bereiden. Uit het ondezoek blijkt bijvoorbeeld dat acht op de tien Belgen de folder gebruikt bij het maken van een boodschappenlijstje.’

Ook digitale folders worden op deze manier gebruikt. Bovendien zijn folders die op desktop, mobiel of tablet worden gelezen, sterk in het aantrekken van bezoekers naar de websites van winkels. Zo klikt 55 procent van de digitale lezers door naar de website van het bedrijf. Consumenten doen dit vooral om meer productinformatie op te zoeken (negen op de tien). Drie op de tien willen de producten ook online bestellen.

‘Marketeers denken meer en meer dat ze millennials enkel nog via Facebook kunnen bereiken. Niets is minder waar’, aldus De Witte. ‘De resultaten bevestigen de sterke positie van papieren reclamefolders, ook in het digitale tijdperk.’

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Sam Altman (OpenAI): ‘Just do it: bedrijven moeten ai nu omarmen’

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Apple bepaald geen voorloper met ai

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert België

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Onkraakbaar: België en Luxemburg delen eerste grensoverschrijdende quantumverbinding

    Quantum
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Grote overname quantumcomputing: IonQ koopt Oxford Ionics

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Snowflake zet met koop Crunchy Data in op ai-compatibele databases

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs