Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Partners handen

Samenwerking tussen IBM en SAP zet nieuwe fase in

24 juni 2020 - 11:23ActueelCloud & InfrastructuurIBMSAP
Frederic Petitjean
Frederic Petitjean

SAP en IBM kondigen een nieuwe fase in hun samenwerking aan. De technologiebedrijven zijn van plan om samen nieuwe oplossingen te ontwikkelen ‘die het traject naar een datagedreven intelligent enterprise voorspelbaarder maken’, zo klinkt het in een persbericht.

Meer dan vierduizend bedrijven hebben hun systemen en processen gemoderniseerd via het partnership van IBM en SAP dat dateert van 2016 (al dient aangestipt te worden dat beide bedrijven al tientallen jaren samenwerken). De nieuwe fase moet innovatie versnellen en klanten- en werknemerservaringen optimaliseren. Ze moet bedrijven ook sneller waarde laten halen uit digitale transformaties.

Concreet werken de twee bedrijven bijvoorbeeld aan de oprichting van een IBM Accelerated Move Center. Deze ‘migration factory’ van de volgende generatie moet ‘de reis naar de intelligente onderneming verder automatiseren’ en ‘de route naar SAP S/4Hana voorspelbaar maken’. Er komen ook cloudgebaseerde oplossingen met intelligente workflows voor de industrie waarmee klanten zakelijke beslissingen kunnen nemen op basis van data.

IBM, Red Hat en SAP brengen ook de managed services van SAP on-premise. Dit doen ze door private implementaties van het SAP Cloud Platform en aanverwante diensten op Red Hat OpenShift. Deze oplossing wordt momenteel getest door een klein aantal gebruikers. Wanneer de oplossing beschikbaar is, moet deze klanten in staat stellen om side-by-side extensies te bouwen die voldoen aan strenge beveiligingseisen.

De twee bedrijven hebben tevens plannen voor technologie en diensten die de waarde van data verhogen. Zo zijn bedrijven in staat om klanten ‘een next-generation omnichannelervaring te bieden’. Ook ervaringen, betrokkenheid en loyaliteit van klanten en medewerkers kunnen zo gemeten en verbeterd worden. IBM en SAP maken daarbij gebruik van het SAP Customer Experience-portfolio en van de Experience Management-oplossingen van SAP-dochter Qualtrics. IBM heeft bovendien plannen om de Experience Management-oplossingen ook te gebruiken binnen projecten.  

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    SAP en IBM breiden samenwerking uit

    ActueelCloud & Infrastructuur

    IBM focust op cloud en splitst it-infrastructuur af

    frisdrank cola
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Coca-Cola-bottelaar in zee met IBM Cloud

    ActueelCloud & Infrastructuur

    ‘SAP-ceo stoot Qualtrics af voor schone lei’

    Handen
    ActueelFinanciële dienstverlening

    Adobe en BNP Paribas in partnerships met IBM

    IBM Europe topvrouw
    ActueelCarrière

    Nieuwe Europese topvrouw voor IBM

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs