Het in april 2018 opgerichte InviteDesk, dat eventmarketingsoftware ontwikkelt, heeft zijn kapitaal met ruim een half miljoen euro verruimd. Met InviteDesk verhogen bedrijven de effectiviteit van hun eventmarketing door ervoor te zorgen dat de juiste klanten en prospecten aanwezig zijn op hun evenementen.
Het gros van het extra kapitaal komt van de oprichters Jan Heiremans, Mark Van der kinderen en Matthias Goossens, plus van anderen die al aandeelhouder waren, zoals Jo Goossens en Wouter Vandeberg (corporate finance-specialist SDM-Valorum), en van Philip Maeyaert, voormalig partner bij Deloitte.
‘Ondanks de coronacrisis zijn er nog steeds business-angels die vertrouwen tonen in startups met een sterk groeipotentieel’, zegt Heiremans. ‘Via BAN Vlaanderen trokken we Anthony Brenninkmeijer aan, dus niet alleen kapitaal maar ook kennis en ervaring. Met hem als aandeelhouder en lid van onze raad van bestuur willen we de volgende stappen in de groei van InviteDesk zetten.’
InviteDesk is in april 2018 opgericht in Willebroek. Het ontwikkelt de gelijknamige software waarmee marketeers en verkopers kunnen samenwerken rond evenementen. Het maakt het hen gemakkelijker om de meest waardevolle klanten en prospecten op beurzen, conferenties, seminars, webinars, vip- of andere evenementen te krijgen. De software biedt praktische oplossingen zoals het versturen van pdf-tickets die je kan opladen met één klik. Verder integreert InviteDesk met crm-software zoals Microsoft Dynamics en Salesforce, en marketingautomatisering zoals HubSpot of Marketo. Ruim vijftig bedrijven maken er nu gebruik van, waaronder ABN Amro, DHL, Hansgrohe, ISS, Renault, Randstad en Van Marcke.
Vertienvoudigen
Invitedesk wil z’n inkomsten op vier jaar tijd vertienvoudigen tot een recurrente omzet van meer dan twee miljoen euro eind 2023. Daarbij staat ook uitbreiding naar het buitenland op de planning. De zeven huidige medewerkers moeten tegen dan minstens acht nieuwe collega’s krijgen. Oprichters Jan Heiremans en Mark Van der kinderen waren voordien jarenlang bij StepStone actief waren in directiefuncties. De derde oprichter, Matthias Goossens, deed internationale commerciële ervaring op Adecco Group.
‘Onze software is uniek in de wereld en speelt in op het bouwen van persoonlijke relaties’, zegt Heiremans. ‘Bedrijven gebruiken tijdens de coronacrisis webinars om in contact te blijven met hun klanten, maar webinars missen de ‘wandelgangen’ waar de klantenrelaties gebouwd worden. Ook daar bouwen we aan een oplossing.’