Na ruim 8 jaar Microsoft is Laurence Janssens aangetrokken als de nieuwe ceo van Selinko, het cloudplatform dat luxegoederen een digitale component meegeeft zodat de authenticiteit gegarandeerd kan worden.
Selinko is recent nog opgenomen in ‘La maison des start-ups’ van het grootste luxeconcern in de wereld, LVMH. Dankzij Selinko worden die luxegoederen met een NFC-chip uitgerust zodat potentiële eigenaars met hun smartphone kunnen nagaan of het object echt of nep is.
Laurence Janssens heeft een rijke carrière achter de rug. Als handelsingenieur (KULeuven) begon ze als consultant bij Bain&Company. In 1999 startte ze bij Dell als sales operations manager om dan in 2001 over te stappen naar KPNQwest als vice president operation development. Bij Colt Telecom werd ze global accountmanager maar in 2009 werd ze gevraagd door Bpost als sales & service director document management. Twee jaar later werd ze door Proximus weggeplukt als head of sales voor de overheid. Sinds 2015 was ze aan de slag bij Microsoft, eerst als public sector lead, maar in de lente van 2017 koos ze voor een internationale job in Afrika met verantwoordelijkheid voor Angola, Botswana, Namibië en Zambia. Twee jaar geleden werd ze chief of staff van West-Europa en vervolgens Western Europe Manuf acturing Lead.