Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Probleem

Technische problemen bij Argenta duren voort

05 april 2018 - 09:54ActueelFinanciële dienstverlening
Frederic Petitjean
Frederic Petitjean

De technische problemen bij Argenta zijn nog steeds niet van de baan. De bank zegt ‘alles op alles te zetten om een structurele oplossing te vinden voor de aanhoudende moeilijkheden’. Wanneer de problemen volledig opgelost zullen zijn, is nog niet duidelijk, meldt Belga.

In de nacht van woensdag op donderdag is Argenta gestart met ‘de vervanging van het replicatiemechanisme dat voor vertragingen zorgt’. Die werkzaamheden duren tot donderdagavond. Woensdag bleek de belasting te hoog om internetbankieren in de loop van de dag op te starten, waardoor de toepassing pas laat op de avond geactiveerd werd. Maar donderdagochtend zijn die kanalen weer afgesloten om voorrang te geven aan de opstart van de kantoren en het betalingsverkeer.

Saldo’s zijn correct

‘De bedoeling is om de andere kanalen (internetbankieren en de mobiele app) weer op te starten wanneer de capaciteit het toelaat’, meldt Argenta-woordvoerster Christine Vermylen. ‘Wij kunnen hier geen exacte timing voor geven, want veiligheid en nauwkeurigheid primeren op de snelheid van de implementatie.’

Argenta benadrukt dat klanten steeds geld kunnen afhalen aan de bankautomaten en kunnen betalen met de kaart in de winkel. De saldo’s van alle rekeningen zijn bijgewerkt en zijn correct.

De problemen bij Argenta ontstonden na de installatie van een nieuw bankplatform in het paasweekend. De herstart na het verlengde weekend liep niet van een leien dakje. Zo waren er vertragingen in de verwerking van stortingen, bijvoorbeeld van de lonen, waardoor sommige klanten werden geconfronteerd met de boodschap ‘ontoereikend saldo’ bij een betaling of een geldafhaling.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Bank
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Internetbankieren Argenta ligt al dagen plat

    ActueelFinanciële dienstverlening

    Argenta maakt zich op voor digitaliseringslag

    Manager
    ActueelCarrière

    Argenta plukt CIO Geert Van Hove weg bij Belfius

    Contract ondertekenen
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Cegeka verlengt contract met Argenta

    ActueelFinanciële dienstverlening

    It-storing BNP Paribas Fortis plundert rekeningen

    phishing
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Phishingmails van Argenta duiken op

    Eén reactie op “Technische problemen bij Argenta duren voort”

    1. J.J. Fierloos schreef:
      5 april 2018 om 12:30

      Typisch voor Argenta, bij Belfius geen problemen!
      Hopelijk geen relatie met onderstaande melding?
      Argenta plukt CIO Geert Van Hove weg bij Belfius

      Beantwoorden

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs