‘Virtual reality vereist originele content’

Content is king, vooral nu voor virtual reality (vr). Geporte content schiet tekort. Dit is de discussiestelling die Computable-lezers vandaag krijgen voorgelegd.

De hype rond virtual reality (vr) - en ook wel augmented reality (ar) - stevent met de komst van betaalbare vr-brillen af op een belangrijke barrière. Content. Specifiek: de beschikbaarheid van goede content. Oculus-uitvinder Palmer Luckey stelt dat het van belang is dat er genoeg en goede ‘ware vr-content’ is.

Hij stelt in een interview met TechCrunch dat er in de haast naar vr veel games worden geport (overgezet) van het ene, non-vr-platform naar nieuwe vr-platformen. 'Als je dat eenmaal probeert, als de realiteit bezinkt, dan zijn maar zeer zelden goede ervaringen” voor vr, zegt Luckey. Op de langere termijn zal dit soort overgezette, non-native vr-content het afleggen, voorspelt hij. Vr heeft dus eigen, originele content nodig. Wat vind jij?

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2016-07-27T07:56:00.000Z Jasper Bakker
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.